5

اتصال برق، عامل حریق در شرکت تولید حلال‌های بنزینی فریمان

  • کد خبر : 22968
  • 08 اردیبهشت 1399 - 20:10
اتصال برق، عامل حریق در شرکت تولید حلال‌های بنزینی فریمان
چون تابلو برق و سیمها در نزدیکی مخازن حلالهای بنزین قرار داشتند به همین علت پس از اتصال برق آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا میکند.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: بر اساس کارشناسی‎هایی که صبح امروز صورت گرفت، اتصال برق عامل اصلی حریق در شرکت تولید حلال‌های بنزینی فریمان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا ،جواد جهان‌دوست عنوان کرد: این آتش‌سوزی که روز گذشته به وقوع پیوست، به علت اتصال تابلو برقی که در کنار دستگاه کمپرسور وجود دارد، بوده است.

وی ادامه داد: چون تابلو برق و سیم‎ها در نزدیکی مخازن حلال‎های بنزین قرار داشتند به همین علت پس از اتصال برق آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا می‎کند.

جهان‌دوست بیان کرد: با توجه به حجم بالای موادی که در این واحد وجود داشت تعدادی از پرسنل اقدام به فرار می‌‏کنند و با آتش‌نشانی تماس می‎گیرند، از سویی با توجه به شناختی که از این شرکت داشتیم و وجود چندین مخزن ۲۲۰ لیتری در داخل و مخازن ۵۰۰ هزار لیتری در محوطه نیروهای کمکی از فریمان، فرهادگرد، و چهار ایستگاه آتش‌نشانی مشهد فراخوان شدند، همچنین با هلال‌احمر، نیروی انتظامی، اورژانس هماهنگی‎های لازم به عمل آمد.

وی گفت: در صورت نیاز تمامی تدابیر لازم برای روستاهای اطراف و حتی تخلیه شهر اتخاذ گردید، هر چند دستور تخلیه میلان‌های اطراف نیز داده شد، اما خوشبختانه با اقدام سریع نیروهای آتش‌نشانی شهرک کاویان، فریمان و فرهادگرد جلوی گسترش آتش گرفته شد.

نیروگاهیان

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کاویان فریمان افزود: براثر این آتش‌سوزی دو انفجار رخ داد که منجر به پرتاب شدن یکی از نیروهای آتش‌نشانی فرهادگرد شد که هم اکنون حال وی مساعد است.

وی مطرح کرد: میزان خسارت‎ها در دست بررسی است، اما به سقف، بدنه‎ها و لوازم سوله خسارت بسیاری وارد شد، متاسفانه برخی شرکت‎ها که برای بازدید نکات ایمنی می‎رویم درب را بر روی ما باز نمی‎کنند، اما با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ۹۷ درصد واحدهای مستقر در شهرک کاویان نکات ایمنی را رعایت می‎کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22968

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.