4

اتصال واحد از مدار خارج شده نیروگاه سد شهید عباسپور به شبکه برق سراسری

  • کد خبر : 108550
  • 03 مرداد 1402 - 16:35
اتصال واحد از مدار خارج شده نیروگاه سد شهید عباسپور به شبکه برق سراسری
"فرزاد جونعلی وند" گفت: ویژگی مهم و حائز اهمیت، اجرای بدون انحراف از این برنامه به دلیل حساسیت بالای شبکه سراسری برق کشور و نیاز مبرم به توان الکتریکی بود که این کار به صورت شبانه روزی در سه نوبت کاری بدون انحراف و کاملاً مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته، انجام پذیرفت.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از پایان تعمیرات فشرده توربین واحد هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، فرزاد جونعلی وند” گفت: ویژگی مهم و حائز اهمیت، اجرای بدون انحراف از این برنامه به دلیل حساسیت بالای شبکه سراسری برق کشور و نیاز مبرم به توان الکتریکی بود که این کار به صورت شبانه روزی در سه نوبت کاری بدون انحراف و کاملاً مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته، انجام پذیرفت.

جونعلی‌وند افزود: از دیگر دستاورد های این پروژه می‌توان به اجرای روش کاملا ابتکاری و متفاوت در تنظیمات دریچه‌های توربین (‌ویکت گیت ها ) اشاره کرد که باعث شد تنظیم این دریچه‌ها که در نرمال ترین حالت در حدود سه روز به طول می انجامید تنها در کمتر از دو ساعت و با یک بار اعمال تنظیمات در مطلوب‌ترین حالت ممکن قرار گیرد.

به گفته وی تمام تعمیرات صورت گرفته توسط پرسنل شرکت تولید و تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور و با نظارت معاونت بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت.

 

 

نیروگاهیان

بنا بر این گزارش  در اجرای این عملیات دقیق و پیچیده، مجموعه ۸۰ تنی هدکاور و متعلقات به ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر لیفت شد و پس از برداشتن کاور پلیت معیوب و تعویض وزنه های بالانس، مجدداً هدکاور در محل خود نصب شد و کلیه مجموعه  fixing part توربین شامل تمامی کانشن پلیت ها، لیورگیت ها، لینک ها، شفت سیل، گاید بیرینگ، سامپ های روغن یاتاقان و متعلقات کاملاً دمونتاژ شدند و سپس با حذف قطعات معیوب و جایگزین کردن قطعات نو، کل مجموعه مونتاژ شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108550
  • نویسنده : بهراد قاسمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.