6

اتصال واحد دو نیروگاه مسجدسلیمان به شبکه سراسری برق

  • کد خبر : 27377
  • 31 خرداد 1399 - 12:12
اتصال واحد دو نیروگاه مسجدسلیمان به شبکه سراسری برق
مسجدسلیمان با بیان اینکه واحد شماره دو نیروگاه مسجدسلیمان در مرداد سال ۱۳۹۸ براثر حادثه اتصال کوتاه در سیم پیچ ژنراتور دچار خسارت عمده و سوختگی شده بود، گفت: این ژنراتور بطور اساسی رفع عیب و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

تعمیرات ژنراتور واحد دو نیروگاه مسجدسلیمان به اتمام رسید و به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مسجدسلیمان با بیان اینکه واحد شماره دو نیروگاه مسجدسلیمان در مرداد سال ۱۳۹۸ براثر حادثه اتصال کوتاه در سیم پیچ ژنراتور دچار خسارت عمده و سوختگی شده بود، گفت: این ژنراتور بطور اساسی رفع عیب و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی افزود: این مهم در شرایط دشوار ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا با صرف زمانی درحدود ۱۴۰ روز تلاش بی وقفه پرسنل شرکت تولید و تعمیرات نیروگاه مسجدسلیمان و با کمترین هزینه ممکن بدست آمد.

نیروگاهیان

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان تعمیر، ترمیم و تست کلیه نقاط آسیب دیده هسته استاتور، تعمیر- اورهال و تست همه قطب ها، دمونتاژ کلیه شینه‌های معیوب به تعداد ۲۰۸ عدد و ترمیم و جایگزینی با شینه‌های سالم، تعویض گوه‌ها و تنظیم مجدد کلیه یاتاقان‌های توربین و ژنراتور، جوشکاری اتصالات سیم پیچ، نخ بندی و تعویض کلیه درپوش‌های (کپ) معیوب سیم پیچ با ساخت و نصب ایر شیلدها، و انجام تنظیمات و تست‌های مکانیکی و الکتریکی، را بعنوان اهم فعالیت‌های انجام شده در عملیات تعمیر ژنراتور واحد دو نیروگاه مسجدسلیمان نام برد و تصریح کرد: کلیه اقدامات صورت گرفته همگی توسط کارشناسان بهره برداری و تعمیرات مستقر در سد مسجد سلیمان انجام شده است.

یروگاه مسجدسلیمان دارای ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی است که ۴ واحد فاز اول آن از طریق خطوط هوائی و ۴ واحد فاز دوم، از طریق کابل XLPE و به صورت زیر زمینی به کلیدخانه ۱۳۲/۴۰۰ کیلو ولت این نیروگاه متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27377

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.