1

اتصال واحد شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق

  • کد خبر : 77363
  • 30 اردیبهشت 1401 - 17:49
اتصال واحد شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به رسالت حیاتی این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان گفت: رفع چالش‌های فنی نیروگاه به منظور تقویت سطح آمادگی و تولید پایدار انرژی برق مهمترین رویکرد ما است.

تعمیرات اساسی در واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز پایان یافت و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به رسالت حیاتی این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان گفت: رفع چالش‌های فنی نیروگاه به منظور تقویت سطح آمادگی و تولید پایدار انرژی برق مهمترین رویکرد ما است.

خلیل محمدی افزود: با تکیه بر تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان بومی، تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ با موفقیت به اتمام رسید و این واحد به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی می‌گوید: بهره برداری، تعمیرات و نگهداری از واحد‌های نیروگاه رامین دارای پیچیدگی و چالش‌های متعددی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور است و این موضوع با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و مصرف بالای این انرژی حیاتی در استان خوزستان نقش موثر و حساس این مجموعه را بیش از پیش حائز اهمیت می‌کند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی، نقش کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه به منظور ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی را از اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه دانست.

وی ضمن تقدیر از همه کارکنان تلاشگر در اجرای این طرح و همچنین تعمیرات میان دوره‌ای سایر واحد‌های تولید برق این نیروگاه اظهار امیدواری کرد در پیک برق و تابستان پیش رو با تکیه بر تعهد، تجربه و تخصص ارزشمند این مجموعه شاهد تامین پایدار این انرژی حیاتی و تداوم خدمت رسانی صادقانه به مردم استان خوزستان باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۳۵% برق مورد نیاز استان خوزستان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77363
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صدا وسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.