4

اتصال واحد یک نیروگاه شهید عباسپور به شبکه سراسری برق

  • کد خبر : 29155
  • 28 تیر 1399 - 14:14
اتصال واحد یک نیروگاه شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
ابتدای ماه جاری واحد یک نیروگاه شهید عباسپور به علت بروز اتصالی در سیم پیچ ژنراتور و با عملکرد رله ارت فالت استاتور، از شبکه خارج شد.

مدیرعامل شرکت سد و نیروگاه شهید عباسپور: واحد یک نیروگاه سد شهید عباسپور پس از تعمیر سیم پیچ این واحد به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرعامل شرکت سد و نیروگاه شهید عباسپور اظهار داشت: ابتدای ماه جاری واحد یک نیروگاه شهید عباسپور به علت بروز اتصالی در سیم پیچ ژنراتور و با عملکرد رله ارت فالت استاتور، از شبکه خارج شد.

وی افزود: بلافاصله با تلاش کارکنان تعمیرات و نظارت تولید نیروگاه اول، نسبت به عیب یابی و شناسایی شینه‌های معیوب اقدام لازم انجام و برنامه ریزی فرایند تعمیراتی لازم اجرا و نقاط معیوب هسته استاتور، شناسایی و پس از عملیات تعمیرات، تست‌های مورد نیاز با نتایج قابل قبول انجام و مورد تائید دستگاه ناظر قرار گرفت.

 

نیروگاهیا

مدیرعامل شرکت سد و نیروگاه شهید عباسپور تصریح کرد: با توجه به فرسودگی و استهلاک سیستم، بررسی‌های فنی توسط دستگاه نظارت شرکت تولید و بهره برداری این نیروگاه انجام و علت حادثه شناسایی و در این راستا اقدامات پیشگیرانه ترمیم استاتور، در شش نقطه مستعد بروز خطای مشابه اجرا شد.

وی بیان کرد: این فرآیند که شامل آماده سازی تجهیزات و ابزار لازم و خارج کردن شینه‌های معیوب، نصب ۱۵ عدد شینه جدید، تست‌های الکتریکی مربوطه، ترمیم هسته، سرویس و شستشوی سیم پیچ و سایر اقدامات تعمیراتی مطابق دستورالعمل اجرایی بوده به پایان رسید و با توجه به پیک شبکه و نیاز به راه اندازی واحد ۲۵۰ مگاواتی، تعمیرات این واحد در کمترین زمان ممکن انجام و واحد یک با شبکه سراسری سنکرون شد.

سد و نیروگاه شهید عباسپور در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهر مسجد سلیمان بر روی رودخانه کارون قرار دارد. نیروگاه سد شهید عباسپور دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی است که توان نامی آن دو هزار مگاوات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29155

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.