3

اتمام تعمیرات اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری بوشهر

  • کد خبر : 103199
  • 18 اردیبهشت 1402 - 23:32
اتمام تعمیرات اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری بوشهر
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اعلام این خبر افزود: یکی از الزامات حفاظت و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در تاسیسات صنعت آب و برق، انجام تعمیرات و بازسازی های دوره ای این تاسیسات است.

به منظور حفاظت و افزایش عمر مفید سد رییسعلی دلواری بوشهر، مجموعه تعمیرات و مانورهای مربوط به تاسیسات هیدرومکانیکال این سد به انجام رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اعلام این خبر افزود: یکی از الزامات حفاظت و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در تاسیسات صنعت آب و برق، انجام تعمیرات و بازسازی های دوره ای این تاسیسات است.
“رضا چویلی” افزود: این مجموعه اقدامات باعث حفظ کارایی مطلوب و عملکرد مناسب تاسیسات در طول دوره بهره برداری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته عملیات مرمت و بازسازی اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری در بخش‌های دریچه‌های تخلیه رسوب، سیستم آبیاری و تونل‌های آب‌بر آغاز شده است.
چویلی افزود: با توجه به در حال بهره برداری بودن سد رییسعلی دلواری و انجام همزمان دوره های آبیاری اراضی پایاب این سد، فرآیند تعمیر و نگهداری با پیچیدگی‌های فنی متعددی روبرو است و انجام صحیح این امر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و اجرای هوشمندانه است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در این پروسه، اجرای موفقیت آمیز “تست تر” و کنترل عملکرد و مانور دریچه های سرریز جانبی سد است.

 

نیروگاهیان

چویلی اضافه کرد: تست تر دریچه‌های سرریز جانبی، برای نخستین بار از شروع بهره برداری سد رییسعلی دلواری (سال ۱۳۸۵) و توسط کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت کارایی موثر دریچه‌های سرریز جانبی سد رییسعلی دلواری گفت: مهم‌ترین نقش سرریزهای دریچه‌دار جانبی، واکنش سریع در برابر سیلاب‌های احتمالی است و با توجه به آبگیری نسبتا مناسب سد رییسعلی دلواری، انجام این مانور الزام آور بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=103199
  • نویسنده : حسین فیروزه
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.