3

اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 91892
  • 17 آذر 1401 - 2:53
اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای سیستان و بلوچستان
"علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای سطح بهره‌مندی از آب شرب و رفع تنش آبی از روستاهای بالای 20 خانوار استان، مطالعات اجرای خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و تأمین آب از منابع آبی پایدار برای 1432 روستا در دستور کار شرکت قرار گرفت که تاکنون مطالعات 924 روستا در قالب 12 مجتمع آبرسانی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای این استان از منابع آبی پایدار خبر داد و گفت: مطالعات تأمین آب ۵۰۸ روستای دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا قاسمی” با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای سطح بهره‌مندی از آب شرب و رفع تنش آبی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، مطالعات اجرای خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و تأمین آب از منابع آبی پایدار برای ۱۴۳۲ روستا در دستور کار شرکت قرار گرفت که تاکنون مطالعات ۹۲۴ روستا در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی صورت پذیرفته است.

وی، منابع تأمین آب این روستاها را سدهای احداث شده و یا بستر غنی سفره‌های آب زیرزمینی دشت‌ها عنوان کرد و افزود: جمعیتی بالغ بر ۱۸۱ هزار نفر در ۶ شهرستان استان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان برآورد اعتبار  مورد نیاز برای انجام عملیات آبرسانی به روستاهای تحت پوشش این مجتمع‌ها را ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از آن قرار است در قالب الحاق طرح ملی جهاد آبرسانی اجرا شود.

قاسمی از مراحل پایانی مطالعات تأمین آب ۱۳ مجتمع آبرسانی دیگر خبر داد و گفت: این مهم، ۵۰۸ روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
به گفته وی، با اجرای این طرح‌ها شاخص آب شرب روستایی استان ۷٫۵ درصد ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=91892
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.