4
استاندار بوشهر عنوان کرد:

اجرای بی‌سابقه طرح‌های توسعه منابع آب در استان بوشهر

  • کد خبر : 49057
  • 15 اردیبهشت 1400 - 19:45
اجرای بی‌سابقه طرح‌های توسعه منابع آب در استان بوشهر
"عبدالکریم گراوند" با اشاره به پروژه‌های سد سازی استان اظهار کرد: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده است. سد دالکی با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و اکنون بالای ۳۹ درصد ساخته شده و به‌زودی اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی این پروژه تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر عملکرد طرح‌های توسعه منابع آب و پروژه‌های سد سازی استان را بی‌سابقه و درخشان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عبدالکریم گراوند” با اشاره به پروژه‌های سد سازی استان اظهار کرد: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده است. سد دالکی با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و اکنون بالای ۳۹ درصد ساخته شده و به‌زودی اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی این پروژه تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.
وی از افتتاح سد خائیز تنگستان در سه تا چهار هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: ساخت یک سد با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب در مدت سه سال سابقه نداشته و نشان از تلاش شبانه‌روزی در این حوزه برای تحقق مطالبات مردم است.

 

نیروگاهیان

استاندار بوشهر با تشریح وضعیت سدهای فاینانس خارجی در استان بوشهر گفت: سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون متر مکعب در حال ساخت است که سهم ۷.۵ درصدی آن پرداخت شده و همچنین سد باغان هم با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب، ییش ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح آن به ۲ شهرستان و ۲۸ روستا آبرسانی می‌کند.
گراوند، با اشاره به اجرای طرح‌های سدسازی در دیگر نقاط استان افزود: بر اساس ظرفیت‌ها، ساخت سد در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و سد ارغون کلمه در شهرستان دشتستان هم در راستای تامین آب شرب با ظرفیت ۱.۸ میلیون متر مکعب در مدت یک سال ساخته شد و ساخت سد اخند هم در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49057
  • نویسنده : محمدرضا جهانشاهی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.