5

اجرای طرح‌های آبی در یک شهر و ۱۵ روستای شهرستان طارم

  • کد خبر : 92208
  • 21 آذر 1401 - 23:19
اجرای طرح‌های آبی در یک شهر و ۱۵ روستای شهرستان طارم
"علیرضا جزء قاسمی" به تشریح وضعیت پروژه‌های آب در شهرستان طارم پرداخت و بیان کرد: در راستای رفع تنش آبی در شهر چورزق، قناتی به طول 200 متر با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تأمین و بهبود آب شرب یک شهر و ۱۵ روستای شهرستان طارم با جمعیتی معادل ۱۳ هزار نفر از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و تنش آبی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا جزء قاسمی” به تشریح وضعیت پروژه‌های آب در شهرستان طارم پرداخت و بیان کرد: در راستای رفع تنش آبی در شهر چورزق، قناتی به طول ۲۰۰ متر با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با بهره‌برداری از آن جمعیتی افزون بر ۲۱۰۰ نفر از خدمات آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، بیان کرد: در قالب این طرح آبرسانی به روستاهای هارون‌آباد علیا و سفلی، عزیز‌آباد، هزاررود سفلی و علیا، دستجرده، تشویر، هندی کندی و گیلانکشه شهرستان طارم در دست اقدام قرار دارد.

 

 

نیروگاهیان

جزء قاسمی افزود: طرح‌های آبرسانی برای روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان طارم نیز در ۵ روستای شیرمشه، خساره بالا، جوجورقان، میدان مطهری و لهنه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی ادامه داد: عملیات احداث دو باب مخزن ذخیره آب در روستاهای کهیا و غلام چم در شهرستان طارم نیز با حجم ذخیره سازی ۴۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی در قالب پروژه‌های تک روستایی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به روستای ونیسر نیز که در ایام تابستان با تنش آبی مواجه بود شامل احداث ۳۲۰۰ متر خط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و تامین برق با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و مشارکت اهالی این روستا اجرایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92208
  • نویسنده : ثریه رضایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.