2
برای نخستین بار در صنعت برق کشور

اجرای طرحهای انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی آغاز شد

  • کد خبر : 122027
  • 21 بهمن 1402 - 12:55
اجرای طرحهای انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی آغاز شد
اهم اقدامات دفتر تامین منابع مالی توانیر به عنوان مجری در حوزه تامین مالی طرحهای طرح انتقال نیرو در ١٦ شرکت برق منطقه ای و استفاده از اولین فاینانس خارجی صنعت برق در طرحهای انتقال شرکتهای برق منطقه ای مازندران و خراسان، تشریح شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، اهم اقدامات دفتر تامین منابع مالی توانیر به عنوان مجری در حوزه تامین مالی طرحهای طرح انتقال نیرو در ١۶ شرکت برق منطقه ای و استفاده از اولین فاینانس خارجی صنعت برق در طرحهای انتقال شرکتهای برق منطقه ای مازندران و خراسان، تشریح شد.
برپایه گزارش این دفتر، برای اولین بار در صنعت برق، ۴۶ طرح حیاتی شرکت برق منطقه ای مازندران از محل فاینانس خارجی و بدون تسهیلات توسعه ای به ارزش یک میلیارد و٣٠٠ میلیون یوآن معادل ۴٨ هزار و ۵۴٠ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و اقدامات نهایی جهت انجام عملیات اجرایی طرحها در حال انجام است.
این ۴۶ طرح حساس شامل احداث ٣ ایستگاه انتقال برق،٢١ پست فوق توزیع برق، ۵ خط انتقال و ١٧ خط فوق توزیع عنوان شده است.
دومین تامین مالی طرحهای طرح انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی به شرکت برق منطقه ای خراسان مربوط می شود که احداث ١۵ طرح حساس شامل ٢ پست انتقال و ٩ پست و ۴ خط فوق توزیع به ارزش ۴۵٧ میلیون یوآن معادل ٢٠ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال را شامل می شود و برای اولین بار در صنعت برق از محل فاینانس خارجی و بدون استفاده از تسهیلات توسعه ای، اعتبار آن تامین و عملیات اجرایی طرحها آغاز شده است.
تامین مالی طرحهای انتقال نیروی شرکتهای برق منطقه ای از محل انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی از دیگر اقدامات شاخص دفتر تامین منابع مالی توانیر است که افزایش ۴ هزار و ١٢۵ مگاولت آمپر پست فوق توزیع و هزار و ١٧٠ کیلومتر خطوط قدرت به ارزش ٢۶ هزار میلیارد تومان را دنبال می کند.
گفتنی است شرکت توانیر در سال ١٣٩٩ برای نخستین بار در صنعت برق با استفاده از ابزار تامین مالی از طریق بازار سرمایه، نسبت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی اقدام کرد و در دولت سیزدهم و طی سالهای ١۴٠٠ و ١۴٠٢ در مجموع ٢۶٠٠٠ میلیارد ریال اوراق از این محل برای اجرای طرحهای اولویت دار شرکتهای برق منطقه ای منتشر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122027

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.