7
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی

  • کد خبر : 35148
  • 14 آبان 1399 - 14:51
اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی
این پروژه حیاتی در دو بخش اصلی و در سه فاز اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: فاز نخست پروژه عظیم شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس از محل تاسیسات آب‌شیرین‌کن بندرعباس تا شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به طول ۳۰۳ کیلومتر است که فردا افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ناصر تقی زاده، از پیشگامان اجرای این طرح عظیم ملی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه حیاتی در دو بخش اصلی و در سه فاز اجرایی شده است. بخش اول آن شامل تاسیسات آب‌شیرین‌کن با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در روز است که در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس اجرا شده است و بخش دوم شامل احداث ایستگاه‌های پمپاژ و لوله‌گذاری خطوط انتقال آب به طول ۸۲۷ کیلومتر و قطر نامی یک هزار و ۳۰۰ و ۹۰۰ میلی‌متر است.

نیروگاهیان

وی افزود: فاز نخست از محل تاسیسات آب‌شیرین‌کن بندرعباس تا شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به طول ۳۰۳ کیلومتر است که فردا افتتاح می‌شود، فاز دوم از گل‌گهر تا مس سرچشمه به طول ۱۵۴ کیلومتر و فاز سوم از مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی اردکان به طول ۳۷۰ کیلومتر است که به یاری خدا تا پایان بهمن ماه وارد مجتمع صنعتی چادرملو در استان یزد می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح عظیم ملی را بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که از سوی سه شرکت مذکور، اعتبارات بانکی و صندوق توسعه ملی تامین شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=35148

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.