4
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور

  • کد خبر : 80214
  • 07 تیر 1401 - 22:40
اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور
"مجید آقازاده" در حاشیه سفر به استان گیلان که به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت روستاها بکار گرفته و در این راستا 7 هزار و 140 روستای کشور به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی متصل می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۹ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید آقازاده” در حاشیه سفر به استان گیلان که به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت روستاها بکار گرفته و در این راستا ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی متصل می‌شود.
وی افزود: بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر در این روستاها از آب آشامیدنی پایدار، سالم و با کیفیت بهره‌مند خواهند شد.

 

نیروگاهیان

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح عظیم جهاد آبرسانی در کشور ۱۹ هزار میلیارد تومان است که برای آبرسانی به این روستاها ۳۹۴ حلقه چاه، ۶۷۴ باب مخزن، ۱۶۷۰ واحد ایستگاه پمپاژ، ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود.
آقازاده اضافه کرد: با اجرای این طرح در مدت ۳۰ ماه، شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی از ۸۲٫۶ درصد به حدود ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.
این مقام مسئول همچنین از اجرای عملیات آبرسانی در ۳ هزار روستای کشور از محل طرح ملی خبر داد و گفت: آبرسانی به ۵ هزار روستای کشور نیز توسط خیرین عزیز در دست انجام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=80214
  • نویسنده : لیلا علیزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.