1

اجرای طرح کنترل لوازم اندازه‌گیری بیش از ۲۶۰ هزار مشترک در استان گیلان

  • کد خبر : 58853
  • 24 شهریور 1400 - 11:49
اجرای طرح کنترل لوازم اندازه‌گیری بیش از ۲۶۰ هزار مشترک در استان گیلان
مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: در سال گذشته، 742 دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده و گفتنی است برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال 1400، نصب 2000 دستگاه کنتور هوشمند است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۲۶۰ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمداسماعیل هنرمند” گفت: در سال ۱۳۹۹ و به همت کارکنان شرکت توزیع برق گیلان و  با ظرفیت نیروی پیمانکار، ۲۶۰ هزار و ۲۱۱ دستگاه لوازم اندازه گیری مورد تست و بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۰۶۹ مورد دستکاری کنتور کشف و پس از جمع‌آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی نسبت به برآورد خسارت وارد شده اقدام و ۲۲ هزار و ۱۲۹ میلیون ریال خسارت از متخلفان دریافت و قریب به ۱۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی ثبت نشده در سیستم بیلینگ کارسازی شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی‌ها موجب جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکان می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری نیز تا کنون ۳۸ هزار و ۲۰۹ دستگاه لوازم اندازه گیری کنترل شده است که تعداد ۷۹۲ مورد تخلف و دستکاری مورد کشف قرار گرفت و تاکنون ۷۹۸۸ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر و از هدررفت بیش از ۴۱۲ هزار کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف لوازم اندازه گیری و پایش مصرف مشترکان در سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار مشترک هدف گذاری شده است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: در سال گذشته، ۷۴۲ دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده و گفتنی است برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال ۱۴۰۰، نصب ۲۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند است.
هنرمند تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت بیش از ۵۰۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی و  با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط جمع آوری شده اند و بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق وارد کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور محاسبه تلفات انرژی الکتریکی، طرح قرائت همزمان مشترکان با نصب کنتور هوشمند روی ۱۸ فیدر توزیع برق استان گیلان به اجرا درآمده است.

هنرمند در پایان گفت: تست و بازرسی انشعاب‌های برق، اجرای طرح  تست و بازرسی در راستای کشف انشعاب‌های غیرمجاز، افزایش سطح هوشمندسازی شبکه با توسعه کنتورهای هوشمند، توسعه کنتورهای مرجع، هوشمندسازی چاه های کشاورزی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف و همچنین توسعه نرم افزارهای اندرویدی در حوزه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات به هم استانی های عزیز خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58853
  • نویسنده : حامد رسولی‌نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.