2

اجرای ۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در قالب طرح جهاد آبرسانی در مازندران

  • کد خبر : 80423
  • 30 خرداد 1401 - 22:44
اجرای ۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در قالب طرح جهاد آبرسانی در مازندران
با عنایات مقام معظم رهبری و تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی بسیاری از روستاهای کشور و استان آبرسانی و اقدامات موثر زیادی اجرا شد و  از سال گذشته با تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی، 19 پروژه برای آبرسانی به 200 روستا در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به اقدامات در دست اجرای این شرکت در حوزه آب و فاضلاب گفت: ۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در قالب طرح جهاد آبرسانی و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ۱۴ شهر استان در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد برارزاده” در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، با اشاره به آبرسانی به روستاها و مناطق محروم از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم بیان کرد: با عنایات مقام معظم رهبری و تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی بسیاری از روستاهای کشور و استان آبرسانی و اقدامات موثر زیادی اجرا شد و  از سال گذشته با تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۱۹ پروژه برای آبرسانی به ۲۰۰ روستا در دست اجراست.
برارزاده با اشاره به اینکه در فاز دوم این طرح ۳۵۰ روستا الحاق شد افزود: در همین راستا از مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای اجرای خطوط انتقال و احداث مخازن ذخیره در کشور مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان برای احداث مخازن در شهرهای مازندران در قالب طرح شهید سلیمانی کلید خورد که البته در کنار این طرح‌ها از ظرفیت خیرین، بنیاد برکت و مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به طرح‌های فاضلاب نیز گفت: طرح فاضلاب در ۱۴ شهر در دست اجراست و ۹ شهر با  ۳۶۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند که شامل ۱۷ درصد جمعیت شهری است که از نرم ۴۸ درصد کشوری  عقب است، در همین راستا پس از پیگیری‌های فراوان و توقف ۵ ساله، اعتبارات خوبی از محل ماده ۲۳ و ۵۶ برای اجرای طرح فاضلاب در چندین شهر شامل فریدونکنار، بابلسر، نکاء، بهشهر، گلوگاه، ساری، بابل، نوشهر و چالوس اخذ شد که به زودی اجرایی می‌شود.

 

نیروگاهیان

*۱۵۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب در مازندران سرسبز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در بخش دیگری از سخنانش زیرساخت‌های آبی موجود در استان را برای ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار نفر جمعیت بومی دانست و ارائه خدمات بهینه به جمعیت ۱۵ تا ۲۰ میلیونی گردشگر را نیازمند نگاه اعتبارات ملی بیان کرد.
​وی مجموع آب استحصالی از چشمه‌ها، چاه‌ها و منابع آب سطحی را ۱۲۸۳۵ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: حداکثر ظرفیت برداشت ۱۳۹۴۰ لیتر است در حالیکه در شرایط عادی و برای رفع نیاز جمعیت بومی به ۱۵۴۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز داریم.
برارزاده در ادامه سخنانش کیفیت آب را خط قرمز شرکت دانست و گفت: دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به دلیل حذف املاح و مواد مورد نیاز بدن تهدیدی جدی برای سلامت مردم به حساب می‌آید  بنابراین باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و یقین بدانند آب آشامیدنی مورد نیاز مردم با کیفیت مناسب و پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم به منازلشان می‌رسد.

*۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز و ۵۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده در مازندران

این مقام مسئول در ادامه سخنانش با اشاره به وجود ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز در مازندران و بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه فرسوده از مجموع ۲۱ هزار کیلومتر شبکه توزیع گفت: دغدغه‌ها و چالش‌های شرکت آب و فاضلاب مازندران با توجه به کاهش سفره‌های زیرزمینی، هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز و شبکه‌های فرسوده، چالش جمعیت گردشگر، تاسیسات مستهلک و کمبود تجهیزات همچنین محدودیت ردیف‌های اعتباری در بخش‌های آب و فاضلاب و نیز تنش‌های اجتماعی است اما علیرغم همه این کاستی‌ها تمامی کارکنان شرکت شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا خدمات مناسبی به مردم عزیز استان ارائه دهند و بر وظیفه سقایی خود همچنان استوار بمانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=80423
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.