4

اجرای ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق تا پایان سال

  • کد خبر : 36070
  • 25 آبان 1399 - 10:21
اجرای ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق تا پایان سال
بیش از ۴۰ خدمتی که مردم باید با مراجعه، آن خدمات را دریافت می‌کردند اکنون با استفاده از فناوری تلفن‌های همراه و یا ارتباطات تلفنی، قابل انجام است و اجرای طرح‌های مانند این هم جزو برنامه‌های امسال است.

وزیر نیرو گفت: متعهد شدیم تا پایان امسال ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب را در قالب پویش «هر هفته – الف – ب ایران» با سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شبکه خبر،آقای رضا اردکانیان با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه این پویش برای اجرا، تکمیل و به بهره برداری رساندن طرح‌های آب و برق و فاضلاب در سراسر کشور راه اندازی شده است، افزود: اجرای این پویش باوجود همه محدودیت‌ها به اتکاء ظرفیت‌های موجود و توانمندی شرکت‌های مدیریتی، مهندسین مشاور، پیمانکاران و ظرفیت بخش‌های دولتی و خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، یک ابر پروژه و جزو بزرگترین طرح‌های آبی و خاکی کشور است، ادامه داد: اجرای این طرح که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با پیگیری و پشتیبانی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت بیش از ۱۹۰ شرکت سازنده ایرانی به ثمر رسیده نیز جزو این پویش است.

نیروگاهیان

آقای اردکانیان افزود: به جزء این طرح، تا کنون ۱۲۶ طرح از ۲۵۰ طرح را با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان به پایان رساندیم و با این طرح، ۱۲۸ پروژه با سرمایه گذاری حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وزیر نیرو گفت: تا کنون اجرای ۷ سد مخزنی، ۸ طرح شبکه آبیاری و زهکشی، ۴ تصفیه خانه بزرگ آب، ۷ تصفیه خانه بزرگ فاضلاب و آبرسانی به ۴۴۸ روستا و ۷ شهر بزرگ انجام شده است.

آقای اردکانیان ادامه داد: ۹ نیروگاه حرارتی، ۱۳ نیروگاه تجدید پذیر، ۵ نیروگاه مقیاس کوچک و ۳۳ طرح پست و خطوط انتقال به ثمر رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این طرح‌های ساخت و سازی، ۷ طرح سازوکاری هم به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: طرح‌های سازوکاری طرح‌هایی هستند که هم تاثیر خود را در بهتر اجرا شدن طرح‌های ساخت و سازی نشان می‌دهند و هم موجب تسهیل خدمت رسانی به مردم می‌شوندکه از جمله آن‌ها بی نیاز کردن مردم از مراجعه به شرکت‌های توزیع برق است.

آقای اردکانیان افزود: بیش از ۴۰ خدمتی که مردم باید با مراجعه، آن خدمات را دریافت می‌کردند اکنون با استفاده از فناوری تلفن‌های همراه و یا ارتباطات تلفنی، قابل انجام است و اجرای طرح‌های مانند این هم جزو برنامه‌های امسال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=36070

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.