7

احتمال آسیب به سازه یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه

  • کد خبر : 28540
  • 18 تیر 1399 - 9:53
احتمال آسیب به سازه یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه
آژانس سلامت عمومی هلند خبر داد که در روزهای اخیر سطح افزایش یافته ایزوتوپ های رادیواکتیو در بخش هایی از فنلاند، اسکاندیناوی جنوبی و قطب شمال شناسایی شده است. آژانس هلندی یادآور شد که این افزایش سطح رادیواکتیو از جهت غرب روسیه بوده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که میزان افزایش یافته رادیواکتیو شناسایی شده در شمال اروپا، احتمالا مربوط به یک راکتور هسته ای فعال است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شعار سال،نشریه «نیویوروپ» چاپ بروکسل، آژانس سلامت عمومی هلند خبر داد که در روزهای اخیر سطح افزایش یافته ایزوتوپ های رادیواکتیو در بخش هایی از فنلاند، اسکاندیناوی جنوبی و قطب شمال شناسایی شده است. آژانس هلندی یادآور شد که این افزایش سطح رادیواکتیو از جهت غرب روسیه بوده است. مسکو بلافاصله احتمال آسیب به سازه سوخت در یکی از نیروگاه های هسته‌ای اش را رد کرد.

نیروگاهیان

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: سطح بالاتر ایزوتوپ ها احتمالا مرتبط با یک راکتور هسته ای فعال یا دردست تعمیر و نگهداری است، که امکان انتشار مقادیر بسیار کمی رادیواکتیو وجود دارد. آژانس در عین حال تاکید کرد که مبدا جغرافیایی انتشار این مواد هنوز مشخص نشده است. این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود: بعید است که این مساله با یک نیروگاه فرآوری سوخت هسته ای، یک استخر سوخت مصرف شده یا استفاده از تشعشع در صنعت یا پزشکی در ارتباط باشد. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد که غلظت کم ذرات موجود در هوا خطری برای سلامت انسان یا محیط زیست ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28540

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.