15

احتمال افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها طی ماه‌های آینده بعد از ۴ سال

  • کد خبر : 4601
  • 09 اردیبهشت 1398 - 22:41
احتمال افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها طی ماه‌های آینده بعد از ۴ سال

دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق بیان کرد :نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها تقریبا ۴ سال است که افزایش نداشته و با توجه به افزایش هزینه‌های نیروگاه ها، اصلاح نرخ ضروری است. هنوز میزان افزایش نرخ احتمالی مشخص نیست؛ ولی با توجه به محاسبات نیروگاه‌ها که البته مورد تایید وزارت نیرو هم قرار گرفته، نرخ خرید برق […]

دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق بیان کرد :نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها تقریبا ۴ سال است که افزایش نداشته و با توجه به افزایش هزینه‌های نیروگاه ها، اصلاح نرخ ضروری است. هنوز میزان افزایش نرخ احتمالی مشخص نیست؛ ولی با توجه به محاسبات نیروگاه‌ها که البته مورد تایید وزارت نیرو هم قرار گرفته، نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها باید از میانگین هر کیلووات ۷۰ تومان باید به حدود ۲۵۰ تومان برسد تا افزایش بهای تمام شده، پوشش داده شود و حاشیه سود نیروگاه ها، حفظ گردد.

سهم‌های گروه نیروگاهی و تولید و فروش برق امروز با فشار تقاضا و رشد قیمت همراه بودند. این در حالی است که چند روز قبل  در گزارشی از احتمال افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها ظرف یکی دو ماه آینده خبر داده بود.

لازم به ذکر است وزارت نیرو برق را از نیروگاه‌ها خریداری می‌کند و با نرخی پایین تر، از طریق شبکه توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. مابه التفاوت نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها و تعرفه برق مشترکین در قالب یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

پرویز غیاث الدین دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق  در این خصوص افزود : هنوز هیچ گونه افزایش نرخی در خصوص برق خریداری شده از نیروگاه‌ها صورت نگرفته است. ولی این موضوع در دست بررسی است و باید تا ۲۸ اردیبهشت ماه این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در پایان گفت : نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها تقریبا ۴ سال است که افزایش نداشته و با توجه به افزایش هزینه‌های نیروگاه ها، اصلاح نرخ ضروری است. هنوز میزان افزایش نرخ احتمالی مشخص نیست؛ ولی با توجه به محاسبات نیروگاه‌ها که البته مورد تایید وزارت نیرو هم قرار گرفته، نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها باید از میانگین هر کیلووات ۷۰ تومان باید به حدود ۲۵۰ تومان برسد تا افزایش بهای تمام شده، پوشش داده شود و حاشیه سود نیروگاه ها، حفظ گردد.

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4601

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.