3

احتمال وقوع خاموشی در صورت عدم صرفه‌جویی مشترکان در اصفهان

  • کد خبر : 56404
  • 19 مرداد 1400 - 14:42
احتمال وقوع خاموشی در صورت عدم صرفه‌جویی مشترکان در اصفهان
"مرسل صالحی" درباره بازگشت خاموشی‌ها به اصفهان اظهار کرد: به دلیل افزایش دما در کشور و به تبع آن اصفهان، برای جلوگیری از قطعی و حفظ پیوستگی شبکه سراسری برق ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، از بازگشت دوباره خاموشی‌ها به این شهر خبر داد و گفت: به علت افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق، برای حفظ فرکانس شبکه ناچار به قطعی برق هستیم؛ این مسئله بسته به میزان مصرف مشترکان احتمالا تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مرسل صالحی” درباره بازگشت خاموشی‌ها به اصفهان اظهار کرد: به دلیل افزایش دما در کشور و به تبع آن اصفهان، برای جلوگیری از قطعی و حفظ پیوستگی شبکه سراسری برق ناچار به اعمال خاموشی هستیم.
وی افزود: در همین راستا شرکت دیسپاچینگ ملی که وظیفه کنترل فرکانس شبکه سراسری برق را بر عهده دارد، میزان صرفه‌جویی اجباری را اعلام می‌کند که بر همین اساس خاموشی‌ها از روز گذشته دوباره در اصفهان آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده احتمالا تا پایان مرداد ماه نیز ادامه دارد. بدیهی است که میزان و مدت این خاموشی‌ها بر اساس میزان مصرف برق در کشور، استان و شهر اصفهان قابل تغییر است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: از آنجا که پیش‌بینی شده دمای اصفهان تا پایان مرداد افزایش ۵ درجه‌ای را تجربه کند، مدیریت بار شبکه تا هر زمان که نیاز باشد ادامه خواهد داشت، اما برنامه‌ریزی اولیه تا پایان مردادماه است.

 

نیروگاهیان

*نحوه اطلاع از زمان خاموشی برق در اصفهان
صالحی درباره شیوه اعلام زمان این خاموشی‌ها برای مشترکان برق نیز اظهار کرد: زمان خاموشی‌ها از طریق اپلیکشین برق من و سایت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان قابل مشاهده است. سایر موارد نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۱ مشخص خواهد شد. علاوه بر این موارد ۱۵ دقیقه پیش از خاموشی‌ها پیامکی برای مشترکان با مضمون «برق شما تا لحظاتی دیگر قطع می‌شود» نیز ارسال می‌شود که مشترکان با مشکلی مواجه نشوند. مدت زمان هر خاموشی نیز تقریبا دو ساعت است.
وی گفت: از آنجا که به ازای کمبود بار در شبکه ناچار به اعمال خاموشی‌ها هستیم، هرچه میزان مصرف برق توسط مشترکان بهینه‌تر باشد، میزان کمبود بار کمتر و به دنبال آن، میزان خاموشی‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=56404
  • نویسنده : محبوبه وکیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.