3

احداث آب‌شیرین‌کن بندر دیر آغاز شد/ بهره‌مندی ۱۲ هزار نفر از آب شرب پایدار

  • کد خبر : 87214
  • 15 مهر 1401 - 20:15
احداث آب‌شیرین‌کن بندر دیر آغاز شد/ بهره‌مندی ۱۲ هزار نفر از آب شرب پایدار
"ابوالحسن عالی" در آئین آغاز احداث آب‌شیرین‌کن شهر دیر، با بیان اینکه با تکمیل این طرح ۱۲ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه طی ۱۲ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در اجرای این طرح گروه مپنا که از شرکت‌های توانمند است ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی احداث آب‌شیرین‌کن شهر دیر با ظرفیت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ابوالحسن عالی” در آئین آغاز احداث آب‌شیرین‌کن شهر دیر، با بیان اینکه با تکمیل این طرح ۱۲ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه طی ۱۲ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در اجرای این طرح گروه مپنا که از شرکت‌های توانمند است ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی ضمن تأکید بر ضرورت افتتاح این پروژه تا قبل از فصل تابستان سال آینده، اضافه کرد: در این طرح اجرای ۵.۵ کیلومتر خط انتقال آب و بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال برق اجرا می‌شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که بخش عمده‌ای از آن در شهرستان دیر هزینه می‌شود.
استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه تأمین آب یکی از موضوعات اساسی استان بوشهر است، اظهار داشت: ظرفیت آب‌شیرین‌کن بندر دیر از ۳ هزار و ۷۵۰ مترمکعب تا ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز قابل افزایش است.
احمد محمدی‌زاده از شروع فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار پروژه آب‌شیرین‌کن عسلویه خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت امسال طرح‌های آب‌شیرین‌کن افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که در سال جاری اجرا و افتتاح این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

 

نیروگاهیان

استاندار بوشهر از افزایش تولید آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا در استان خبر داد و گفت: مسئولان استان بوشهر تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا کمبود آب آشامیدنی در استان جبران شود.
محمدی‌زاده گروه مپنا به‌عنوان سرمایه‌گذار اجرای طرح آب‌شیرین‌کن بندر دیر را توانمند دانست و خاطرنشان کرد: مپنا توان بالایی در اجرا آب‌شیرین‌کن دارد و امید می‌رود بر اساس قرار داد این پروژه تکمیل و افتتاح شود.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در این مناطق از آب، برق و بهداشت خبری نبود افزود: امام راحل توانست تمام ساختارها را بشکند و حکومت جمهوری اسلامی با رأی مردم بنا گذاشت.
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز تأمین آب آشامیدنی سالم را یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان دیر دانست و تصریح کرد: اجرای آب‌شیرین‌کن در دیر یکی از مطالبات مهم مردم بود که امروز عملیاتی اجرایی آن آغاز شد.
حجت‌الاسلام موسی احمدی آب را نیاز حیاتی مردم دانست و بیان کرد: در نقاطی که مردم در کنار دریا سکونت دارند نباید کمبود آب احساس شود و شایسته نیست که مردم تشنه لب باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال اعتبارات قابل توجهی در محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که ان‌شاء‌الله به‌صورت عادلانه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=87214
  • نویسنده : امیرحسین طاووس‌خواه
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.