2
در راستای مصوبه تامین برق ادارت از تجدیدپذیرها انجام شد

احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شرکت برق منطقه ای باختر

  • کد خبر : 119621
  • 19 دی 1402 - 13:38
احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شرکت برق منطقه ای باختر
انصاری گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی پروژه مذکور توسط پیمانکار حداکثر دو ماهه به اتمام برسد که با احداث و بهره‌برداری از نیروگاه مذكور بیش از یک سوم از برق مصرفی حوزه ستادی و ساختمان دیسپاچینگ از طریق این نیروگاه تامین خواهد شد و نقش مهمی در زمان های پیک مصرف برای تامین برق خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو(پاون)، “علی انصاری” گفت: به منظور اجرای مصوبات هیات دولت در خصوص تأمین ۲۰ درصد از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی از منابع انرژی تجدیدپذیر و در جهت افزایش قابلیت اطمینان تامین برق مصرفی، عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورسیدی ۱۰۰ کیلو‌واتی شرکت برق منطقه‌ای باختر در محل حوزه ستادی آغازشد.
انصاری گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی پروژه مذکور توسط پیمانکار حداکثر دو ماهه به اتمام برسد که با احداث و بهره‌برداری از نیروگاه مذکور بیش از یک سوم از برق مصرفی حوزه ستادی و ساختمان دیسپاچینگ از طریق این نیروگاه تامین خواهد شد و نقش مهمی در زمان های پیک مصرف برای تامین برق خواهد داشت.
وی افزود: این پروژه برای اولین بار در شرکت برق منطقه‌ای باختر انجام شده و در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اجرا می‌شود.م حل تامین اعتبار آن از اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل است و پیش‌بینی لازم برای توسعه نیروگاه مذکور و بالابردن ظرفیت آن برای تامین تمامی برق مصرفی ساختمان­‌های حوزه ستادی و دیسپاچینگ شرکت در سال‌های آتی نیز در دستور کار است.
وی در پایان گفت: انرژی خورشیدی یکی از سریع­ترین فناوری­‌های در حال رشد انرژی در جهان است. بدون آلودگی بوده و به کاهش تولید گازهای گلخانه‌­ای کمک می‌کند و برای محیط زیست بسیار مفید است. در کل، استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل مزایای زیست‌محیطی، اقتصادی و امنیتی، هزینه نگهداری کم و طول عمر بالای پنل­های خورشیدی در سال‌های اخیر به شدت در حال گسترش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=119621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.