5
وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان بیجار کردستان خبر داد:

احداث ۲ تصفیه‌خانه آب در شهرستان بیجار استان کردستان

  • کد خبر : 85818
  • 23 شهریور 1401 - 22:43
احداث ۲ تصفیه‌خانه آب در شهرستان بیجار استان کردستان
"علی‌اکبر محرابیان" در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بخش آب شهرستان بیجار گفت: در بخش آب شرب شهری طرح‌های کوتاه مدتی به عنوان طرح‌های رفع تنش آبی در دستور کار است که شامل احداث مخازن، خطوط انتقال، حفر چاه، اصلاح تصفیه خانه است و با تامین اعتبار اجرایی می‌شوند.

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای احداث دو تصفیه‌خانه آب در شهرستان بیجار از محل سد سیازاخ برای شهر بیجار و روستاهای اطراف و یک تصفیه‌خانه آب در منطقه چنگ الماس برای شهر پیرتاج و ۲۳ روستای حومه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بخش آب شهرستان بیجار گفت: در بخش آب شرب شهری طرح‌های کوتاه مدتی به عنوان طرح‌های رفع تنش آبی در دستور کار است که شامل احداث مخازن، خطوط انتقال، حفر چاه، اصلاح تصفیه خانه است و با تامین اعتبار اجرایی می‌شوند.

محرابیان افزود: مسئله بعدی طرح بلندمدت و نهایی انتقال آب برای بخش شرب و صنعت و معدن و مشاغل وابسته به آن است که مهم‌ترین آنها طرح انتقال آب از سد سیازاخ است.

 

 

نیروگاهیان

وزیر نیرو با تشریح جزئیات تامین بودجه این طرح، خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار از محل تهاتر نفت کار به زودی آغاز می‌شود و این طرح منجر به تامین آب پایدار برای شهرستان بیجار در دو بخش شرب و صنعت خواهد شد.

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی گفت: برای ۱۶ هزار روستا که به نوعی مشکل تامین آب دارند از طریق جهاد آبرسانی آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

به گفته محرابیان، تمام روستاهایی که در بیجار مشکل تامین آب دارند در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی خواهند بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85818
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.