1

احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی

  • کد خبر : 57228
  • 04 شهریور 1400 - 11:46
احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی
مجري طرح برق‌رساني روستايي  و چاه‌هاي كشاورزي كشور در این خصوص گفت: بر اساس مذاكراتي كه با سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در حال انجام است، به منظور تامين برق برق چاه‌هاي كشاورزي به دنبال احداث 3 هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير هستيم.

شرکت توانیر در حال پیگیری برای احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای تامین برق چاه‌های کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجری طرح برق‌رسانی روستایی  و چاه‌های کشاورزی کشور در این خصوص گفت: بر اساس مذاکراتی که با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در حال انجام است، به منظور تامین برق برق چاه‌های کشاورزی به دنبال احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هستیم.
“علی چهل امیرانی” با اشاره به اینکه یکصد هزار حلقه چاه کشاورزی بدون برق در کشور وجود دارد که از سوخت گازوئیل برای پمپاژ آب استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به منظور تامین برق چاه‌های کشاورزی در حال پیگیری برای احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هستیم که باعث صرفه‌جویی عظیمی در مصرف سوخت خواهد شد.

 

نیروگاهیان

به گفته چهل امیرانی، هر حلقه چاه کشاورزی سالانه به طور میانگین ۱۱ هزار لیتر سوخت مصرف می‌کند که برق‌دار کردن این چاه‌ها از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌تواند در حفظ محیط زیست، کمک به شبکه برق، جلوگیری از قاچاق سوخت و رونق صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر موثر باشد.
مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور اضافه کرد: این نیروگاه‌ها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و بازگشت سرمایه آن از محل منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت که در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده است، انجام خواهد شد.
برپایه این گزارش، شرکت توانیر در تیرماه سال جاری فراخوانی را به منظور شناسایی سرمایه گذاران علاقه‌مند به تامین تجهیزات و نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی روستایی در سراسر کشور جمعاً به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات با هدف انتقال تدریجی دانش فنی و ساخت داخل این تجهیزات منتشر کرده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=57228
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.