2

احداث ۴ تصفیه‌خانه در لرستان به برکت انقلاب/ ۵ تصفیه‌خانه دیگر در آستانه بهره‌برداری است

  • کد خبر : 70862
  • 23 بهمن 1400 - 22:41
احداث ۴ تصفیه‌خانه در لرستان به برکت انقلاب/ ۵ تصفیه‌خانه دیگر در آستانه بهره‌برداری است
"حمید رضا کرم‌وند" با اشاره به عملکرد صنعت فاضلاب استان در طول چهل و سه سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی گفت:در حالی که پیش از انقلاب اسلامی هیچ تصفیه‌خانه فاضلابی در استان وجود نداشت به برکت انقلاب 4 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ‌ تصفیه‌خانه فاضلابی در لرستان احداث نشده بود، از احداث ۴ تصفیه‌خانه در لرستان به برکت انقلاب خبر داد و افزود: علاوه بر این ۵ تصفیه‌خانه دیگر در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و همین تعداد در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمید رضا کرم‌وند” با اشاره به عملکرد صنعت فاضلاب استان در طول چهل و سه سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی گفت:در حالی که پیش از انقلاب اسلامی هیچ تصفیه‌خانه فاضلابی در استان وجود نداشت به برکت انقلاب ۴ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان احداث شده است.
“حمید رضا کرم‌وند” گفت: پنج تصفیه‌خانه فاضلابی که هم‌اکنون در دست بهره‌برداری است شامل: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خرم‌آباد با دبی ۸۴ هزار مترمکعب در روز و با فرآیند لاگون هوادهی کامل و لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد با دبی ۲۶ هزار مترمکعب در روز و فرآیند لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب الیگودرز با دبی ۱۵ هزار مترمکعب در روز و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پلدختر با دبی ۲ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در روز و فرآیند برکه تثبیت با لاگون بی‌هوازی در حال بهره‌برداری است.

 

نیروگاهیان

وی از ساخت پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر خبر داد و گفت:  تصفیه‌خانه فاضلاب دورود با یک مدول و ظرفیت ۲۲ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا با دو مدول و ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۳۰ مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب الشتر با دو مدول و ۱۰ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد با دو مدول و ۱۲ هزار مترمکعب در روز و تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت با یک مدول و ظرفیت ۲۴ هزار و ۴۵۰ مترمکعب در دست ساخت قرار دارد.
وی در خاتمه عنوان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از آن در ارتقا سطح بهداشت و سلامتی جامعه موثر است که امیدواریم با جذب اعتبار به موقع و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی این پنج تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70862
  • نویسنده : مهدی بابایی پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.