4

احداث ۵۷۷ ایستگاه سنجش منابع آب سطحی و زیرزمینی استان یزد پس از انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 96448
  • 19 بهمن 1401 - 0:24
احداث ۵۷۷ ایستگاه سنجش منابع آب سطحی و زیرزمینی استان یزد پس از انقلاب اسلامی
"محمدمهدی جوادیان زاده" ادامه داد: در استان یزد در مجموع 74 ایستگاه آب و هواشناسی شامل 21 ایستگاه هیدرومتری، 18 ایستگاه تبخیرسنجی و 35 ایستگاه باران­سنجی فعال است که از این تعداد 70 ایستگاه شامل 19 ایستگاه هیدرومتری، 17 ایستگاه تبخیرسنجی و 34 ایستگاه باران­سنجی پس از انقلاب تاسیس شده­ است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ ایستگاه آب و هواشناسی و ۳۵ حلقه چاه مشاهده‌ای در استان یزد وجود داشت، گفت: به برکت این انقلاب ۷۰ ایستگاه آب و هواشناسی و ۵۰۷ حلقه چاه مشاهده‌ای به منظور پایش مستمر منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان یزد احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “محمدمهدی جوادیان زاده” ادامه داد: در استان یزد در مجموع ۷۴ ایستگاه آب و هواشناسی شامل ۲۱ ایستگاه هیدرومتری، ۱۸ ایستگاه تبخیرسنجی و ۳۵ ایستگاه باران­سنجی فعال است که از این تعداد ۷۰ ایستگاه شامل ۱۹ ایستگاه هیدرومتری، ۱۷ ایستگاه تبخیرسنجی و ۳۴ ایستگاه باران­سنجی پس از انقلاب تاسیس شده­ است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها مجهز به ادوات خودکار ثبت و ارسال داده هستند، گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم، تاسیس ۱۳ ایستگاه آب و هواشناسی طی سال­‌های برنامه هفتم توسعه در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد همچنین از حفر ۵۰۷ حلقه چاه مشاهده‌ای به منظور پایش مستمر تغییرات سطح آب زیرزمینی پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای یزد، در مجموع دارای ۵۴۲ حقله چاه مشاهده ای است که از این تعداد ۵۰۷ حلقه پس از انقلاب حفاری شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۰۷ حلقه چاه مشاهده ای ۱۷ حلقه طی سال‌های ۵۷ تا ۵۹، ۱۱۰ حلقه طی دهه ۶۰، ۲۲۰ حلقه در دهه ۷۰، ۱۳۱ حلقه در دهه ۸۰ ، و ۲۹ حلقه طی دهه ۹۰ حفاری شده است.

 

 

نیروگاهیان

جوادیان زاده اظهار داشت: با توجه به شرایط استراتژیک آب‌های زیرزمینی و اهمیت کنترل برداشت و مصرف آن استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پایش و نظارت دقیق بر وضعیت آب‌های زیرزمینی، طی سال‌های پس از انقلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۸۷ حلقه از چاه‌های مشاهده ای مجهز به سطح سنج درون چاهی یا دیتالاگر شده که با استفاده از این تجهیزات تغییرات سطح آب زیرزمینی به صورت مستمر و خودکار ثبت و به شرکت مدیریت منابع آب ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده حفر ۳۰ حلقه چاه مشاهده‌ای و تجهیز ۲۰ حلقه چاه مشاهده‌ای به دیتالاگر، طی برنامه هفتم توسعه در دستور کار شرکت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96448
  • نویسنده : تقوی کولیوند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.