6
رئیس جمهور در مراسم بهره برداری رسمی از ۲۵ پروژه صنعت آب و برق:

احیای دریاچه ارومیه از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید است

  • کد خبر : 39687
  • 12 دی 1399 - 17:48
احیای دریاچه ارومیه از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید است
حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از ۲۵ پروژه وزارت نیرو در حوزه احداث سد و نیروگاه در چهار استان کشور گفت: دریاچه ارومیه به عنوان نگین سبز منطقه زندگی مردم غرب کشور را تضمین می‌کند و امروز کار بزرگی در مسیر احیای آن انجام گرفت.

رئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه را از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید دانست و با اشاره به طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه با ظرفیت مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب و ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب تاکید کرد: کشاورزی، سلامتی‌ و زندگی‌ حدود ۱۵ میلیون نفر در غرب کشور مرهون دریاچه ارومیه به عنوان نگین سبز منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از ۲۵ پروژه وزارت نیرو در حوزه احداث سد و نیروگاه در چهار استان کشور گفت: دریاچه ارومیه به عنوان نگین سبز منطقه زندگی مردم غرب کشور را تضمین می‌کند و امروز کار بزرگی در مسیر احیای آن انجام گرفت.

رئیس جمهور با برشمردن دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سدسازی اظهار داشت: شمار سدهای کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، ۱۴۴ سد بود که این رقم در پایان دولت دوازدهم به ۲۰۱ سد خواهد رسید و امروز چهل و هشتمین سد از مجموع ۵۷ سدی که تا پایان این دولت به بهره برداری می‌رسد، افتتاح شد.

روحانی با ابراز رضایت از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای موفق پروژه‌های آب و برق اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید تعداد تصفیه‌خانه‌های آب احداث شده به ۵۶،‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به ۱۰۱ و تعداد سدهای احداث شده به ۵۷ سد خواهد رسید و مهمترین طرح اجرا شده در این دولت نیز احیای دریاچه ارومیه است که زندگی و اشتغال حدود ۱۵ میلیون نفر در غرب کشور وابسته به حیات آن است.

رئیس جمهور گفت: در حوزه ایجاد شبکه‌های آبیاری، طی هشت سال گذشته ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری ایجاد شده است. در این دولت ۵۶ تصفیه‌خانه شهری و ۱۰۱ تصفیه‌خانه فاضلاب به ثمر می‌نشیند که این اقدامات زیربنایی برای توسعه صنعت، کشاورزی و خودکفایی و امنیت مردم نقش مهمی دارد.
روحانی در ادامه ضمن قدردانی از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و جوانان و مهندسان کشور اظهار داشت: امروز همه باید با وحدت، اتحاد، یکپارچگی، ایثار و فداکاری، با حضور در صحنه اقتصادی و حمایت از دولت، در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39687
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.