3

احیای ۵هزار لیتر رزین آنیونی قوی در نیروگاه شهیدرجایی

  • کد خبر : 33802
  • 22 مهر 1399 - 10:52
احیای ۵هزار لیتر رزین آنیونی قوی در نیروگاه شهیدرجایی
ضرورت بهره‌گیری از توان و ظرفیت های داخلی برای رفع نیاز واحدها، کارکنان امور شیمی را برآن داشت تا با بهره گیری از توان داخلی، دانش و تخصص خود، اقدام به احیای ۵هزار لیتر رزین آنیونی قوی(MP۵۰۰) که در انبار ضایعات نگهداری می شد، کنند.

متخصصان شیمی نیروگاه شهید رجایی موفق به احیای ۵هزار لیتر رزین آنیونی ضایعاتی در نیروگاه شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرآنلاین،غفور بازی، مدیر امور شیمی نیروگاه با بیان اهمیت اجرای پروژه بازیافت رزین های تصفیه خانه شیمی گفت: ضرورت بهره‌گیری از توان و ظرفیت های داخلی برای رفع نیاز واحدها، کارکنان امور شیمی را برآن داشت تا با بهره گیری از توان داخلی، دانش و تخصص خود، اقدام به احیای ۵هزار لیتر رزین آنیونی قوی(MP۵۰۰) که در انبار ضایعات نگهداری می شد، کنند.
او افزود: بر اساس بررسی های فنی، مشخص شد بر روی رزین ها زنگ آهن زیادی جذب شده است. از این روی تصمیم برآن شد برای حذف زنگ آهن جذب شده و بازیافت رزین ها، عملیات شست وشوی این مواد با اسید وسپس احیا با سود و ظرفیت سنجی از نمونه رزین، در آزمایشگاه انجام شود که خوشبختانه نتایج به دست آمده مطلوب گزارش شد.

نیروگاهیان

مدیر امور شیمی نیروگاه گفت: رزین های مبادله کننده یونی، موادی هستند که در حوزه شیمی نیروگاه برای تولید آب بدون یون مورد استفاده قرار گرفته و با جذب آنیون ها و کاتیون های موجود در آب، موجب تولید آب با خلوص بالا و با کیفیت می شوند.
با انجام عملیات بازیافت رزین های آنیونی شیمی از سوی متخصصان نیروگاه، صرفه جویی ریالی قابل ملاحظه ای در هزینه های جاری نیروگاه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33802

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.