3

اختصاص ۱۶۵ میلیارد ریال برای تامین آب شرب شهرستان و روستاهای مرزی خواف

  • کد خبر : 113316
  • 29 شهریور 1402 - 0:15
اختصاص ۱۶۵ میلیارد ریال برای تامین آب شرب شهرستان و روستاهای مرزی خواف
آبرسانی به ۴۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در خواف با اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر توسعه شبکه و ساخت هفت باب حوضچه شیرآلات با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال، اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۵ کیلومتر در چهار روستا  با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب توسط آبفا عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از صرف ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای جبران کسری آب دو شهر و ۱۵ روستای شهرستان مرزی خواف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین امامی”  در همین رابطه به حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل تامین آب  شهر خواف و ۱۵روستای زیر مجموعه مجتمع کلاته‌های بخش مرکزی با ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش اشاره کرد و اظهار داشت: یک حلقه چاه آب شرب هم با دبی ۲۲ لیتر برثانیه به منظور تامین کسری آب ۱۳ هزار مشترک شهر نشتیفان با ۵۵ میلیارد ریال حفر شد.

​به گفته وی در شهر نشتیفان و روستاهای بخش سلامی و بخش مرکزی خواف نیز از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به  اصلاح ۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب اقدام شده است و یا در دستور کار برنامه جامع اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده توزیع آب قرار دارد.

وی از مهندسی مجدد ۱۷ حلقه چاه آب شرب و تعویض الکتروپمپ، ترانس، تابلوبرق، کابل‌ها و لوله آبده در شهرستان خواف خبر داد و افزود: این اقدام‌ها منجر به افزایش آبدهی و راندمان الکتروپمپ و کاهش هزینه‌های انرژی در مسیر آبرسانی در روستاها و شهرهای تحت پوشش شد.

 

 

نیروگاهیان

امامی افزود: آبرسانی به ۴۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در خواف با اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر توسعه شبکه و ساخت هفت باب حوضچه شیرآلات با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال، اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۵ کیلومتر در چهار روستا  با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب توسط آبفا عملیاتی شده است.

این گزارش حاکی است از  ۵۲ هزار مشترک آب در شهرستان خواف  ۳۰ هزار مشترک شهری و ۲۲ هزار مشترک هم روستایی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113316
  • نویسنده : پروانه عابدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.