6
استاندار:

ادارات اصفهان باید الگوی مناسب مدیریت مصرف برق باشند

  • کد خبر : 49422
  • 21 اردیبهشت 1400 - 10:45
ادارات اصفهان باید الگوی مناسب مدیریت مصرف برق باشند
"عباس رضایی" گفت: شرکت‌های توزیع برق استان و شهراصفهان برنامه احتمالی مدیریت اضطراری بار را به صورت مکتوب به تمام ادارات ابلاغ کنند، به‌خصوص برای بیمارستان‌ها که در شرایط کرونایی امروز باید از برنامه‌ها مطلع باشند هر چند که باید دیزل ژنراتورهای خود را وارد مدار کنند.

استاندار اصفهان در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، بر تشکیل کمیته ستاد مدیریت بحران انرژی تاکید کرد و از مدیران ادارات خواست در مدیریت مصرف آب و برق تلاش لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عباس رضایی” گفت: شرکت‌های توزیع برق استان و شهراصفهان برنامه احتمالی مدیریت اضطراری بار را به صورت مکتوب به تمام ادارات ابلاغ کنند، به‌خصوص برای بیمارستان‌ها که در شرایط کرونایی امروز باید از برنامه‌ها مطلع باشند هر چند که باید دیزل ژنراتورهای خود را وارد مدار کنند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در شناسایی و پیگیری رمز ارزهای غیرمجاز وظیفه خطیری را بر عهده دارد، افزود: در راستای کاهش مصرف انرژی باید آگاهی مردم را درخصوص نصب پنل‌های خورشیدی بیشتر نماییم به طوری که شهرداری‌ها با ایجاد قانون برای تراکم ساختمان‌های بیش از ۴ طبقه الزام پیاده سازی و نصب پنل‌های خورشیدی را در نظر بگیرند.
رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و تقاضا برای استفاده از انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی با هزینه کم و بازدهی بالا در ساختمان‌ها از جمله راهکارهای کاهش مصرف انرژی است.

“حمیدرضا پیرپیران” مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان نیز در این نشست گفت: ادارات باید الگوی مناسبی برای مدیریت مصرف در سطح استان باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اختصاص برچسب انرژی سبز در ساختمان‌های اداری و اصلاح شاخص‌ها از اقدامات تاثیرگذار برای صرفه‌جویی ادارات است، خاطرنشان کرد: ادارات باید از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری ۵۰ درصد مصرفشان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بعد از وقت اداری ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه شناسایی و جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزها از اقداماتی است که به پیک سایی مصرف کمک شایانی می‌کند، افزود: تغییر ساعات اداری از ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ بعدازظهر در کاهش پیک بار تاثیر گذار خواهد بود.
وی از برگزاری جلسه با اصناف در راستای صرفه‌جویی برق خبر داد و گفت: در راستای استفاده از پتانسیل موجود در فضای شهری و ارتقای فرهنگ مصرف بهینه برای شهروندان تعامل با شهرداری، کمیته فرهنگ شهروندی و صدا و سیما صورت گرفته است.
پیرپیران استفاده مراکز نظامی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیزل ژنراتور را در ساعت پیک مصرف از جمله اقدامات در راستای کاهش پیک عنوان کرد و گفت: مراکز درمانی بایستی دیزل ژنراتورهای خود را آماده نمایند تا در شرایط احتمالی مدیریت اضطراری بار با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49422
  • نویسنده : محبوبه وکیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.