4

ادعای شرکت انرژی آمریکا به افزودن یک هزار مگاوات به برق عراق

  • کد خبر : 27209
  • 28 خرداد 1399 - 19:26
ادعای شرکت انرژی آمریکا به افزودن یک هزار مگاوات به برق عراق
«جو انیس» افزوده است که ۵۰۰ مگاوات آن به نیروگاه «بسمایه» در جنوب بغداد تزریق شده و هدف آن بهبود وضعیت برق پایتخت عراق و ۵۰۰ مگاوات دیگر بین دو نیروگاه «السماوه» و «ذیقار»در جنوب عراق توزیع شده است.

شرکت جنرال الکتریک آمریکا بعد از ۱۷ سال سلطه بر صنعت برق عراق، روز چهارشنبه ادعا کرده است یک هزار مگاوات برق به شبکه برق عراق افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از اقتصادگردان،مدیر اجرایی این شرکت در منطقه خاورمیانه، جنوب آسیا و شمال آفریقا در سخنانی که در رسانه های عراقی انعکاس یافته ادعا کرده است که یک هزار مگاوات برق به شبکه برق عراق افزوده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که کارشناسان اقتصادی و سیاسی عراقی، جنرال الکتریک آمریکا را یکی از عوامل اصلی پسرفت وضعیت برق در کشور می دانند و معتقدند که این شرکت به عنوان مجری سیاست های آمریکا در منطقه، مانع خودکفایی عراق در طول ۱۷ سال گذشته در زمینه انرژی برق شده است.

«جو انیس» افزوده است که ۵۰۰ مگاوات آن به نیروگاه «بسمایه» در جنوب بغداد تزریق شده و هدف آن بهبود وضعیت برق پایتخت عراق و ۵۰۰ مگاوات دیگر بین دو نیروگاه «السماوه» و «ذیقار»در جنوب عراق توزیع شده است.

نیروگاهیان

وی ادعا کرده است که سرجمع تولید توربین های شرکت جنرال الکتریک از برق معادل ۶۰ درصد برق تولیدی عراق را تشکیل می دهند.

این مسئول آمریکایی ادعا کرده است که با وجود چالش کرونا اما کارگران این شرکت در تمامی استان های عراق مشغول به انجام کارهای خدمات رسانی در نیروگاه های تولید برق هستند.

این شرکت آمریکایی در این سال ها مانع دیگر شرکت ها بزرگ جهانی که قصد بازسازی وضعیت برق را داشته اند، شده امری که هرسال در فصل تابستان به دلیل بالا رفتن مصرف برق و اقدام دولت به جدول بندی توزیع برق شهری، اعتراضات گسترده مردمی سرتاسر عراق خصوصا استان های شیعه نشین جنوب را فرا گرفته است.

موسسه پژوهشی «نخبگان دانشگاهی» عراق در یک کار تحقیقاتی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، دیروز سه شنبه اعلام کرد که عراق در طول ۱۷ سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای بهبود وضعیت برق هزینه کرده اما به دلیل سیاست های بازدارنده آمریکا، هرگز مشکل برق در عراق سامان نگرفته و هنوز کمبود برق یک معضل جدی در این کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27209

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.