4

ارائه مشوق‌های مناسب برای توسعه برق و انرژی خورشیدی در اردبیل

  • کد خبر : 18781
  • 08 اسفند 1398 - 15:01
ارائه مشوق‌های مناسب برای توسعه برق و انرژی خورشیدی در اردبیل

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: مشوق‌های خوبی برای توسعه برق و انرژی خورشیدی در این استان پیش‌بینی شده و برق تولیدی مازاد به قیمت آزاد خریداری می‌شود.   بیشتر بخوانید بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی مگاواتی شمال غرب ایران در استان اردبیل گردشگری آبی فرصتی طلایی برای توسعه استان اردبیل جلسه بررسی نقاط […]

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: مشوق‌های خوبی برای توسعه برق و انرژی خورشیدی در این استان پیش‌بینی شده و برق تولیدی مازاد به قیمت آزاد خریداری می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایرنا،حسین قدیمی روز پنجشنبه افزود: برخی مناطق این استان از جمله پارس‌آباد مغان اقلیم خوب و مناسبی برای توسعه انرژی‌های نوین خورشیدی دارند.

وی اظهارداشت: پس از ارائه مجوزها شرکت‌های توزیع نسبت به عقد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی اقدام کرده و و بدین ترتیب افرادی که ساختمان خود را مجهز به سیستم خورشیدی کرده‌اند، می‌توانند علاوه بر حذف قبض برق خود، برق تولیدی سلول خورشیدی خانه خود را به شبکه سراسری فروخته و درآمد مناسبی هم کسب کنند.

وی افزود: با هدف ترغیب مردم و سرمایه‌گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران این بخش انجام می‌دهد و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می‌کند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارتی جهت ترویج انرژی خورشیدی باید ۲۰ درصد از نیروی برق مصرفی ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.

او همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی بیش از سه هزار میلیارد ریال به این شرکت بدهکار می‌باشند، استفاده از انرژِی خورشیدی را بسیار با صرفه‌تر بیان کرد.

وی افزود: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=18781

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.