4

ارتقای سیستم تحریک نیروگاه‌های شازند و بعثت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌/ بهینه‌سازی واحدهای نیروگاه با یک‌سوم هزینه خارجی

  • کد خبر : 74392
  • 16 فروردین 1401 - 12:42
ارتقای سیستم تحریک نیروگاه‌های شازند و بعثت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌/ بهینه‌سازی واحدهای نیروگاه با یک‌سوم هزینه خارجی
علیرضا شیخی یکی از نقاط ضعف نیروگاه شازند را سیستم تحریک قدیمی این مجموعه برشمرد و افزود: بدین منظور در مدت زمان تعمیرات اساسی واحد یک نیروگاه شازند ارتقای سیستم تحریک این واحد توسط شرکت دانش‌بنیان آهار برای تولید برق پایدار و مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی گفت: ارتقای سیستم تحریک نیروگاه‌های شازند و بعثت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، علیرضا شیخی یکی از نقاط ضعف نیروگاه شازند را سیستم تحریک قدیمی این مجموعه برشمرد و افزود: بدین منظور در مدت زمان تعمیرات اساسی واحد یک نیروگاه شازند ارتقای سیستم تحریک این واحد توسط شرکت دانش‌بنیان آهار برای تولید برق پایدار و مستمر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه بهینه‌سازی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در مراحل پایانی نصب قرار گرفته است، گفت: با انجام این پروژه در پیک تابستان نگرانی خروج یا محدودیت در این حوزه از واحد مرتفع خواهد شد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی با تاکید بر اینکه این پروژه با یک‌سوم هزینه خرید تجهیزات خارجی اجرایی شده است، افزود: همزمان با تعمیرات اساسی واحد سه نیروگاه بعثت، نصب سیستم تحریک در این واحد توسط شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی در حال انجام است.
شیخی این پروژه را مصداق عملی تحقق شعار سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: در سال گذشته نیز دو پروژه عظیم ارتقای سیستم DCs و بهینه‌سازی سیستم رله‌ها توسط شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی در نیروگاه شازند انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74392
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.