6
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مطرح کرد:

ارتقای کیفیت آب شرب، اولویتِ آبفای هرمزگان

  • کد خبر : 38307
  • 24 آذر 1399 - 18:48
ارتقای کیفیت آب شرب، اولویتِ آبفای هرمزگان
افتتاح فاز 1 و 2 آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس علاوه بر تامین پایداری منابع آب شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای مسیر، با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب این شهرها صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به استمرار پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و به تبع کاهش کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، اولویتِ این شرکت را علاوه بر ایجاد منابع آبی پایدار، ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امین قصمی” در خصوص وضعیت کیفی منابع آبی کلان شهر بندرعباس، افزود: به منظور کاهش و رفع طعم و بوی آب در فصل گرما، باید میزان بیشتری ازمنابع آب زیرزمینی (چاه‌ها) جایگزین آب سد می‌شد که در این رابطه علاوه بر کاهش انتقال ۱۵ میلیون مترمکعب از سد استقلال میناب، چاه‌های دشت شمیل و نیان را نیز جایگزینِ بخشی از منابع آبیِ این کلان شهر کردیم.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح فاز ۱ و ۲ آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس علاوه بر تامین پایداری منابع آب شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای مسیر، با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب این شهرها صورت گرفت.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان گفت: اصلاح و بازسازی تصفیه‌خانه‌های آب شهرهای میناب و بندرعباس و همچنین به‌کارگیری روش‌های تصفیه تکمیلی و گندزدایی پیشرفته نظیراستفاده از پودر کربن فعال و سیستم ازن زنی از دیگر اقدامات آبفا برای افزیش کیفیت آب شرب کلان شهر بندرعباس بوده است.
قصمی با تاکید بر کیفیت آب آشامیدنی شبکه لوله کشی بندرعباس، یادآور شد: در این رابطه پایش مستمر و بی‌وقفه کیفیت آب شرب با انجام آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب کشور توسط کارشناسان واحد کنترل کیفیت صورت می‌گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آبی که به دست شهروندان می‌رسد مملو از سلامت و کیفیت بوده و این موضوع از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان) نیز مورد تایید است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38307
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.