8

از اساتید و دانشجویان دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف دعوت به همکاری شد

  • کد خبر : 13256
  • 14 دی 1398 - 16:24
از اساتید و دانشجویان دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف دعوت به همکاری شد

در این جلسه که در آن دکتر حبیب قراگوزلو معاون بازار برق و رضا ظریفی مدیر امور قراردادهای بازار برق در آن حضور داشتند، چرخه اقتصادی، اجتماعی صنعت برق ایران از ابتدا تا کنون به همراه چگونگی عملکرد بازار برق تشریح شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از قراگوزلو در این جلسه به […]

در این جلسه که در آن دکتر حبیب قراگوزلو معاون بازار برق و رضا ظریفی مدیر امور قراردادهای بازار برق در آن حضور داشتند، چرخه اقتصادی، اجتماعی صنعت برق ایران از ابتدا تا کنون به همراه چگونگی عملکرد بازار برق تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از

قراگوزلو در این جلسه به بیان انگیزه های انجام اصلاحات و تجدید ساختار در صنعت برق ایران پرداخت و گفت: «برق باید از یک خدمت عمومی به کالایی قابل تجارت تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف باید بسترهای آن از طرف دولت فراهم شود.»
در ادامه وی به معرفی فعالان تجارت برق، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، بازیگران بازار برق، مکانیزم های تجارت برق در ایران و ویژگی های بازار عمده فروشی پرداخت.
قراگوزلو در پایان سخنان خود حوزه های نیازمند به انجام کارهای پژوهشی بیشتر را به دانشجویان معرفی کرد و از آنان دعوت کرد به انجام پژوهش های علمی در این حوزه ها پرداخته و با این بخش از صنعت برق همکاری کنند.
در ادامه این نشست، مدیر امور قراردادهای بازار برق نیز به تشریح قراردادهای دوجانبه برق پرداخت و افزود: «امکان تهاتر کالا به کالا در این نوع قراردادها ایجاد شده و هم اکنون ۸۸۰ مگاوات از مصرف برق مشترکان بالای ۵مگاوات صنعتی کشور در هر ساعت از طریق این نوع قراردادها تامین می شود.»
رضا ظریفی در ادامه به تشریح معاملات برق در بورس انرژی و بازار خرده فروشی و سازکارهای انجام معاملات در این بخش ها پرداخت.
ظریفی همچنین در این نشست سایت اختصاصی و بین المللی بازار برق ایران (ایرما) و نشریه تخصصی بازار برق که به تازگی مجوز آن دریافت شده را به دانشگاهیان معرفی کرد و از آنان دعوت کرد با بازار برق ایران در این حوزه ها مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13256

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.