2

از برگزاری جلسات شورای عالی انرژی تا تفاهم نامه بزرگ میان وزارتخانه های نیرو و صمت

  • کد خبر : 132382
  • 10 خرداد 1403 - 11:31
از برگزاری جلسات شورای عالی انرژی تا تفاهم نامه بزرگ میان وزارتخانه های نیرو و صمت
در همین خصوص مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت و گویی به بیان برخی این دل نگرانیها و حساسیتهای آن شهید والامقام پرداخت که بخش نخست آن چند روز قبل منتشر شد و اینک ادامه آن از نظر می گذرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری توانیر، در همین خصوص مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت و گویی به بیان برخی این دل نگرانیها و حساسیتهای آن شهید والامقام پرداخت که بخش نخست آن چند روز قبل منتشر شد و اینک ادامه آن از نظر می گذرد.
رجبی مشهدی  در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در این دوره سه ساله با بیان اینکه رئیس جمهور دغدغه زیادی در حوزه انرژی داشت، گفت: یکی از مهمترین اقدامات، تشکیل  منظم جلسات شورای عالی انرژی بود که در گذشته خوب برگزار نمی شد اما در این دوره به صورت مرتب با ریاست خود ایشان تشکیل می شد که منجر به اخذ تصمیمات بسیار خوبی شد.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حوزه برق بدون اغراق، با حضور و پیگیریهای مجدانه ایشان، خدمات بسیار ارزنده ای انجام شد به طوری که در زمینه ناترازی تولید و مصرف برق  ٩٠٠٠ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد  که در این شرایط اقتصادی کار بسیار بزرگی بود.
مدیرعامل شرکت توانیر سپس به تفاهم نامه میان وزارتخانه های نیرو و صمت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: براساس این تفاهم نامه از ابتدای دولت سیزدهم بخشی از صنایع بزرگ موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز خود شدند.
رجبی مشهدی افزود: تاکنون ١۴٠٠ مگاوات از نیروگاههای احداث شده توسط صنایع وارد مدار شده و امید می رود تا دو سال آینده این میزان به ١٠ هزار مگاوات افزایش یابد.
مدیرعامل توانیر در زمینه توجه آیت اله رئیسی به موضوع تجدید پذیرها و حفظ محیط زیست تصریح کرد: با توجه، دقت و اهتمامی که در دولت سیزدهم به بحث حفظ محیط زیست وجود داشت، مصوبات بسیار خوبی توسط شورای اقتصاد در خصوص توسعه تجدید پذیرها صادر شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: با توجه به اینکه در نیروگاه های تجدید پذیر، سوختی مصرف نمی شود، آلایندگی زیست محیطی وجود ندارد که همین امر موجب شده تا جذابیتهای زیادی به وجود بیاید.
وی افزود: در دولت سیزدهم با همین نگاه تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد و حتی شورای اقتصاد نیز مصوبات بسیار متقنی صادر کرد که موجب می شود در آینده شاهد رشد تولید برق از محل نیروگاههای تجدید پذیر باشیم.
سخنگوی صنعت برق در پایان تاکید کرد: در حقیقت تصمیمات شجاعانه دولت موجب شده تا زمینه جهش تولید برق از تجدیدپذیرها فراهم شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.