1

از سوی متخصصان نیروگاه شهیدرجایی قزوین انجام شد؛ راه اندازی اضطراری بویلر فیدپمپ واحد ۲۵۰ مگاواتی

  • کد خبر : 16648
  • 12 بهمن 1398 - 11:26
از سوی متخصصان نیروگاه شهیدرجایی قزوین انجام شد؛ راه اندازی اضطراری بویلر فیدپمپ واحد ۲۵۰ مگاواتی

متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار موفق به راه اندازی اضطراری تجهیز بویلر فیدپمپ واحد شماره ۴ شدند.   بیشتر بخوانید دستور تعطیلی نیروگاه برق شهید رجایی قزوین به دلیل آلودگی آخرین وضعیت پرونده تخلفات نیروگاه برق شهید رجایی کاهش مصرف گاز در نیروگاه شهید رجایی، اما خروجی در حد استاندارد   نیروگاهیان به گزارش پایگاه […]

متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار موفق به راه اندازی اضطراری تجهیز بویلر فیدپمپ واحد شماره ۴ شدند.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، عملیات آماده سازی و بهره برداری از بویلر فیدپمپ B واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه، علی رغم ایجاد اشکال در مسیر آب و بخار این تجهیز، همزمان با راه اندازی واحد از سوی امور بهره برداری، به انجام رسید.

محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار با بیان ویژگی های این تعمیرات اضطراری گفت: با اعلام نیاز مرکز دیسپاچینگ برای استارت و بارگیری از واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۴، تجهیز بویلر فیدپمپ شماره ۲ این واحد هم که برای انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور آن از مدار، خارج شده بود، از سوی متخصصان تعمیرات توربوژنراتور و فاین مکانیک، برای آماده سازی در دست تعمیر قرار گرفت.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار افزود: پس از راه اندازی اضطراری واحد شماره ۴ بخاری، عملیات آماده سازی بویلر فیدپمپ واحد به دلیل ایجاد نشتی ناگهانی در مسیر آب و بخار این تجهیز، با اشکال مواجه شد که این موضوع می توانست علاوه بر خروج پمپ و هدررفت آب، موجب آسیب در الکتروموتور هم شود.

وی ادامه داد: برای رفع این اشکال، متخصصان بهره برداری با کاهش بار تولیدی و انجام مانورهای ابتکاری، از میزان نشت آب و بخار در تجهیز بویلر فیدپمپ کاستند که این اقدام موجب تسهیل در انجام عملیات راه اندازی این تجهیز شد.

محمد رضا اکبری افزود: علی رغم کاهش فشار آب و بخار، به دلیل دمای بالای سیال، ادامه کار به سختی انجام می شد که با حضور گروه ایمنی و استفاده از تجهیزات مخصوص برای انجام کار در این شرایط، تجهیز بویلر فیدپمپ با موفقیت از سوی متخصصان امور تعمیرات توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه بخار، بدون خروج واحد بخاری، راه اندازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=16648

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.