2

استاندارد جدید “برچسب انرژی” لامپ‌های الکتریکی از مردادماه اعمال می‌شود/ تولید لامپ‌های رشته‌ای و پرمصرف متوقف می‌شود

  • کد خبر : 106240
  • 03 تیر 1402 - 21:27
استاندارد جدید “برچسب انرژی” لامپ‌های الکتریکی از مردادماه اعمال می‌شود/ تولید لامپ‌های رشته‌ای و پرمصرف متوقف می‌شود
"سید محمدمهدی پیغمبرزاده" در حاشیه سفر به استان سمنان اظهار کرد: بر اساس تدابیر وزارت نیرو از اول مرداد ماه طبق استانداردهای جدید، تولید لامپ‌های الکتریکی دارای رده‌های انرژی B, C, D, E که لامپ های پر مصرف تلقی می‌شوند متوقف و رده‌های انرژی لامپ از A تا A+++ خواهد شد.

دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق و انرژی وزارت نیرو از اعمال استاندارد جدید مصرف انرژی لامپ‌های الکتریکی از اول مرداد امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محمدمهدی پیغمبرزاده” در حاشیه سفر به استان سمنان اظهار کرد: بر اساس تدابیر وزارت نیرو از اول مرداد ماه طبق استانداردهای جدید، تولید لامپ‌های الکتریکی دارای رده‌های انرژی B, C, D, E که لامپ های پر مصرف تلقی می‌شوند متوقف و رده‌های انرژی لامپ از A تا A+++ خواهد شد.

وی ممنوعیت تولید لامپ‌های پرمصرف را نتیجه اجباری شدن استانداردهای جدید طی یک ماه آتی برشمرد و افزود: برنامه توقف تولید لامپ‌های رشته‌ای، بخار جیوه و فلورسنت از ابتدای مردادماه به کلیه سازندگان لامپ‌های روشنایی در کشور ابلاغ شده و اجرایی خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

مشاور بهره وری انرژی ساتبا افزود: با توجه به تاکید وزیر نیرو بر اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف برق در خود مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو، به شرکت توانیر و کلیه شرکت‌های توزیع ابلاغ شده که استفاده از هرگونه چراغ و لامپ گازی پرمصرف، اعم از بخار سدیم، بخار جیوه و … در روشنایی‌های جدید خیابانی، حتی برای جایگزینی لامپ های سوخته، ممنوع است و شرکت های توزیع موظفند برای این امر صرفا از لامپ‌ها و چراغ‌های فوق کم مصرف LED استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106240
  • نویسنده : رضا رحیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.