3

استاندارد و آیین کار سیستم های حفاظت کاتدی شناخت سیستم های حفاظت کاتدی

  • کد خبر : 7640
  • 03 مهر 1398 - 16:45
استاندارد و آیین کار سیستم های حفاظت کاتدی شناخت سیستم های حفاظت کاتدی

استاندارد و آیین کار سیستم های حفاظت کاتدی شناخت سیستم های حفاظت کاتدی مقدمه: به زوال و انهدام یک فلز در اثر ترکیب شیمیایی با الکترو شیمیائی آن با محیط اطرافش خوردگی گویند. معمولا این بدان معناست که فلز به حالت اولیه خود یعنی به حالت سنگ معدن برگشته و خواص فلزی خود را کاملا […]

استاندارد و آیین کار سیستم های حفاظت کاتدی شناخت سیستم های حفاظت کاتدی

مقدمه:

به زوال و انهدام یک فلز در اثر ترکیب شیمیایی با الکترو شیمیائی آن با محیط اطرافش خوردگی گویند. معمولا این بدان معناست که فلز به حالت اولیه خود یعنی به حالت سنگ معدن برگشته و خواص فلزی خود را کاملا از دست می دهد. سنگ معدن ها در حالت طبیعی به صورت اکسیدها ، سولفید ها یا کربنات ها هستند. برای تبدیل این سنگ معدن ها به فلز پایه باید انرژی صرف کرد. خوردگی عکس این فرایند است بطوری که در آن فلزات بطور طبیعی و یا حتی بطور خودبخودی به ترکیباتی چون سولفید، اکسید یا کربنات تبدیل می شوند. در فلزاتی که به آسانی و با صرف انرژی کم از سنگ معدن استخراج می گردند، کمتر نیز تحت تأثیر خوردگی هستند. در حالی که اگر تهیه فلز خالص از سنگ معدن با صرف انرژی زیاد همراه باشد فلز نیز پس از استخراج تمایل زیادی به خوردگی و یا برگشت به حالت اولیه و طبیعی خود دارد. از آنجا که در گذشته عمدتا” فلزاتی استخراج می شده که یا به صورت خالص در طبیعت موجود بوده و یا برای استخراج آنها عمل ذوب ساده ای لازم بوده است. لذا خوردگی در گذشته کمتر از زمانهای اخیر مسئله ساز بوده است.

<<دانلود فایل کلیک کنید>>

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7640

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.