4

استاندار: قزوین در تولید انرژی کشور تاثیرگذار است

  • کد خبر : 121875
  • 18 بهمن 1402 - 14:56
استاندار: قزوین در تولید انرژی کشور تاثیرگذار است
محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان طرح‌های صنعت آب و برق استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی مثل نیروگاه بویین زهرا که ۵۰۰ مگاوات در تولید برق اضافه می‌کند و همچنین تولید برق خورشیدی در قالب شهرک انرژی، در آینده نزدیک استان قزوین بیش از ۲ برابر مصرف خود برق تولید خواهد کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان طرح‌های صنعت آب و برق استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی مثل نیروگاه بویین زهرا که ۵۰۰ مگاوات در تولید برق اضافه می‌کند و همچنین تولید برق خورشیدی در قالب شهرک انرژی، در آینده نزدیک استان قزوین بیش از ۲ برابر مصرف خود برق تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی انجام شده در استان قزوین در حوزه تولید برق مشکلی نخواهیم داشت، اضافه کرد: تولید انرژی برق در استان قزوین با هدف افزایش توان تولیدی کشور و همچنین تقویت زیرساخت‌ها هدف گذاری شده و در مرحله اجرایی است.

اعلایی به حوزه پیرامونی آب استان قزوین پرداخت و خاطرنشان کرد: هنوز از ظرفیت‌های آبی منطقه به نحو مطلوب و بهینه استفاده نشده و باید منابع توسعه و ظرفیت های آبی استان مطالعه شود که این موضوع همواره مورد تاکید مجموعه مدیریتی استان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قزوین تا به حال از سدهای آبی برخوردار نبوده است، خاطرنشان کرد: ۲ سد نهب و بالاخانلو که آینده نزدیک در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند، به منابع آبی استان و همچنین احیای دشت قزوین کمک خواهند کند.

اعلایی یادآور شد: یکی از بزرگترین دستاوردهای حوزه آبی استان قزوین افزایش سطح کیفی آب شهرستان آبیک بود که سال‌های متمادی مورد مطالبه مردم قرار داشت.

به گزارش ایرنا و همزمان با دهه مبارک فجر ۲۵۹ طرح شرکت توزیع نیروی برق استان با یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های قزوین، آوج، البرز، تاکستان، بویین زهرا، آبیک و شهر محمدیه و همچنین ۲۹ طرح اب و فاضلاب با یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره بردار قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121875

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.