1
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

استان خوزستان قطب انرژی کشور است

  • کد خبر : 134933
  • 13 تیر 1403 - 10:20
استان خوزستان قطب انرژی کشور است
علی اسدی در برنامه گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در استان خوزستان وجود برق و انرژی یک اکسیژن است و با تلاش برق در این استان تولید و وارد شبکه سراسری می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی اسدی در برنامه گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در استان خوزستان وجود برق و انرژی یک اکسیژن است و با تلاش برق در این استان تولید و وارد شبکه سراسری می‌شود. اقدامات لازم برای پایداری شبکه توسط وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع برق خوزستان و اهواز انجام می‌شود.

وی افزود: برای تابستان ۱۴۰۳ برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت از جمله توسعه و ساخت ایستگاه‌های فوق توزیع و اجرای پویش باانرژی که با تلاش مجموعه صنعت برق استان ایستگاه فوق توزیع میان آب شوشتر که یکی از این برنامه‌هاست مورد بهره‌برداری قرار گرفت و وارد مدار شد. در بین نیروهای صنعت برق یک برنامه و فرمولی وجود دارد و این است که بخش نخست هر واحد نیروگاهی از مدار خارج شد، بخش دوم آن وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: استان خوزستان قطب انرژی کشور است. در استان علاوه بر نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های برق‌آبی فعالیت می‌کنند. بیش از ۸۰ درصد برق استان توسط نیروگاه حرارتی و ۲۰ درصد از نیروگاه‌های برق‌آبی تولید می‌شود.

اسدی عنوان کرد: سیاست وزارت نیرو و مدیریت استان کمتر استفاده‌کردن از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی است و تلاش بر این است از آب سدهای استان برای مصارف آب شرب و کشاورزی استفاده شود.

وی گفت: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تولید و نظارت بر شبکه برق استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد و برای کنترل ایستگاه و پست‌های فوق توزیع بیش از ۲۵ ناحیه در این دو استان ایجاد شده است.

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی توسط صنایع بزرگ استان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: صنایع بزرگی در استان مشغول فعالیت هستند. بر اساس قانون این شرکت‌ها موظف می‌باشند ۵ درصد برق خود را طریق از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین نمایند. در این زمینه اقدامات و توافقات خوبی در استان انجام شده است. شرکت فولاد خوزستان درصدد ایجاد یک نیروگاه خورشیدی است که مراحل تأمین زمین آن در حال پیگیری می‌باشد.

اسدی گفت: با این اقدام شرکت‌ها و صنایع بزرگ علاوه بر داشتن یک شبکه برق پایدار می‌توانند از انرژی‌های پاک و مطمئن که به‌دور از آلاینده‌ها و مشکلات زیست‌محیطی می‌باشد استفاده نمایند و به شبکه برق استان متصل شود. جابه‌جایی ساعات کاری در خوزستان تأثیرات خوبی داشته است و در تعطیلی که بر اثر گرمای شدید صورت گرفت ۲۷۳ مگاوات ساعت صرفه‌جویی شد.

وی عنوان کرد: نیاز است ادارات استان در امر صرفه‌جویی در مصرف برق اهتمام بیشتری داشته باشند و میزان استفاده از برق ادارات با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف از جمله کنتورهای هوشمند پایش و رصد می‌شود و در صورت تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد. اگر میزان دمای بین ۱۸ تا ۲۴ درجه تنظیم شود حدود ۷۰۰ مگاوات برق معادل سه واحد نیروگاه رامین صرفه‌جویی می‌شود.

میزان مصرف برق در استان چهار برابر میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت برق منطقه خوزستان عنوان کرد: میانگین مصرف برق در کشور سه هزار کیلووات در ساعت است و میزان مصرف در استان خوزستان ۱۲ هزار کیلووات در ساعت می‌باشد؛ یعنی چهار برابر میانگین کشوری است.

اسدی افزود: تولید و تأمین برق در استان خوزستان یک کار بزرگ می‌باشد و نیازمند همیاری و همکاری شهروندان را می‌طلبد. برای ایجاد برق پایدار در استان علاوه بر تولید نیروگاه‌های موجود در استان، با سایر استان‌های دیگر نیز تبادل انرژی داریم. بیشترین میزان مصرف برق در استان در بخش خانگی است.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی اگر کشاورزان به مدت پنج ساعت در اوج مصرف از برق استفاده ننمایند ۱۶ ساعت دیگر تعرفه‌های آنها رایگان خواهد بود و نیز کشاورزان با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله خورشیدی برق خود را تأمین کنند علاوه بر رایگان بودن تعرفه آنها دولت با ۲۰ برابر قیمت برق آنها را خریداری می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134933

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.