1
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد:

استان مرکزی پیشتاز در رعایت الگوی مصرف برق

  • کد خبر : 132376
  • 10 خرداد 1403 - 11:23
استان مرکزی پیشتاز در رعایت الگوی مصرف برق
محمود محمودی، در نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صنعت برق یک صنعت به‌هم پیوسته است و از سه بخش تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دیار آفتاب  ؛ محمود محمودی، در نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صنعت برق یک صنعت به‌هم پیوسته است و از سه بخش تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده است.

وی افزود: ۱۸۰ نیروگاه بزرگ در کشور برق تولید می‌کنند که از میزان برق تولید شده، ۹۵ درصد آن از طریق نیروگاه‌های حرارتی با سوخت فسیلی گاز و پنج درصد آن از طریق نیروگاه‌های انرژی پاک تجدیدپذیر تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: برقی که در نیروگاه‌ها تولید می‌شود به‌جهت جلوگیری از افت فشار، به شرکت‌های انتقال نیرو تحویل داده می‌شود.

محمودی عنوان کرد: ۱۶ شرکت انتقال نیروی برق در کشور مشغول به فعالیت‌اند که برق را از طریق دکل‌ها با ولتاژ بالا منتقل می‌کنند.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی شرکت برق منطقه‌ای باختر عهده‌دار انتقال و برق‌رسانی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت‌های انتقال، برق را به شرکت‌های توزیع نیروی برق در مبادی شهر‌ها تحویل می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق در کشور وجود دارد که که در استان مرکزی بین ۸۱۵ هزار مشترک نیروی برق توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در سال گذشته ۶۲۰ هزار میلیون کیلوولت برساعت برق را از شرکت‌های انتقال نیرو تحویل گرفت که از این مقدار ۵ هزارو ۹۰۰ میلیون کیلووات برساعت بین مشترکین توزیع شده و به مصرف رسیده است و مقدار اختلاف آن اتلاف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان در تلاش است که از مقدار اتلاف برق ایجاد شده بکاهد که تا به الان با تلاش یک هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق، ۲۱ میلیون کیلووات برساعت، صرفه‌جوری در اتلاف انرژی نیروی برق شد که نتیجه آن جلوگیری از ورود ۲۸ هزار تن آلاینده به هوا شده است.

محمودی اظهار کرد: در سال گذشته ۷۷ درصد از مشترکین استان مرکزی الگوی مصرف برق را رعایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام ساختمان‌های اداری به برای تامین برق روشنایی خود از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی استفاده کنند، سهم چشم‌گیری را در رعایت الگوی مصرف برق ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی رتبه اول کشور در توزیع برق بخش مولد را دارد.

انتهای خبر/

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132376

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.