8
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان عنوان کرد:

استحصال بیش از ۹۵ درصد آب زیرزمینی در استان گلستان

  • کد خبر : 39092
  • 04 دی 1399 - 18:45
استحصال بیش از ۹۵ درصد آب زیرزمینی در استان گلستان
جواد تیموری: کل پتانسیل آب سطحی و زیرزمینی استان،حدود 2 ونیم میلیارد مترمکعب است. در صورتی که اگر بخواهیم برای همه پتانسیل خاک استان جهت کشاورزی آب تامین نماییم، حدود 5 و نیم میلیارد متر مکعب نیاز آبی استان است در حالیکه در بخش شرب و صنعت هم نیاز به آب داریم.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حدود ۹۵ درصد آب زیرزمینی استان در حال مصرف است و در حال حاضر تخصیص جدیدی برای بخش کشاورزی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جواد تیموری” در جلسه میزخدمت نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد: کل پتانسیل آب سطحی و زیرزمینی استان،حدود ۲ ونیم میلیارد مترمکعب است. در صورتی که اگر بخواهیم برای همه پتانسیل خاک استان جهت کشاورزی آب تامین نماییم، حدود ۵ و نیم میلیارد متر مکعب نیاز آبی استان است در حالیکه در بخش شرب و صنعت هم نیاز به آب داریم.

تیموری با بیان اینکه حدودا از سال ۸۶ مطابق قوانین و ضوابط جاری نظام تخصیص آب در مصارف بخش‌های سه گانه  کشاورزی، شرب و صنعت در دستور کار قرار گرفته است گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و مابقی نیز در بخشهای شرب و صنعت به مصرف می رسد  و تخصیص آب جدید برای مصارف کشاورزی نداریم لذا باید به دنبال راهکارهایی برای صرفه جویی و افزایش راندمان مصرف آب دربخش کشاورزی باشیم.

وی بیان کرد: طبق ماده واحده قانونی مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی، کشاورزانی که تا پایان سال ۸۵ بدون اخذ پروانه چاه حفر کرده اند، باید برای تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت چاه محفوره خود، به ادارات منابع آب مراجعه کنند و طبق شرایطی که قانون گذار مطرح کرده است، وضعیت پروانه آنان مشخص شود.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت بیان کرد: صدور مجوز بهره برداری از آب زیرزمینی برای مصارف کشاورزی(پروانه حفرچاه)، صدور پروانه بهره برداری برای چاه‌های فاقد پروانه، احیا و مرمت قنوات روستا و ساماندهی کانال انتقال رواناب مجاور روستا از جمله درخواست‌های اهالی روستای میان آباد در این جلسه بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39092
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.