3

استحصال سالانه ۳۶۶ میلیون متر مکعب آب شرب شهری و روستایی در خراسان رضوی

  • کد خبر : 42654
  • 19 بهمن 1399 - 22:45
استحصال سالانه ۳۶۶ میلیون متر مکعب آب شرب شهری و روستایی در خراسان رضوی
"سید ابراهیم علوی" افزود: از این میزان 251 میلیون متر مکعب برای شهرها و 115 میلیون متر مکعب هم در مناطق روستایی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این شرکت برای رفع نیاز سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش، سالانه ۳۶۶ میلیون متر مکعب آب استحصال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید ابراهیم علوی” افزود: از این میزان ۲۵۱ میلیون متر مکعب برای شهرها و ۱۱۵ میلیون متر مکعب هم در مناطق روستایی تولید می‌شود.
وی منابع تامین آب این جمعیت را هزار و ۸۰۰ حلقه چاه، قنات و چشمه اعلام کرد و اظهار داشت: ظرفیت تامین آب شرب در ۱۹ نقطه شهری این استان در قبل انقلاب ۵۰ میلیون مترمکعب بود که از ۱۰۰ حلقه چاه برداشت و از طریق هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در اختیار ۳۸۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌گرفت.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: در حال حاضر جمعیت شهری تحت پوشش به یک میلیون و ۸۶۳ هزار نفر و طول خطوط و شبکه توزیع آب نیز به هشت هزار و ۳۴۳ کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه وسعت استان و پراکندگی نقاط شهری و روستایی تامین آب را دشوار کرده است، سفره‌های زیرزمینی را مهمترین منبع تامین آب شرب استان نام برد و اظهار داشت: آب شرب برخی شهرها از جمله گناباد از فاصله ۱۲۰ کیلومتری و یا بعضی مجتمع‌های روستایی از فاصله ۳۰۰ کیلومتری تامین می‌شود که هزینه زیادی به این شرکت تحمیل می‌کند.
به گفته علوی، تولید و توزیع هر مترمکعب آب (هزار لیتر) دو هزار تومان هزینه در بر دارد، اما ۵۰۰ تومان از مشترکان دریافت می‌شود.
وی یادآور شد: ۵ شهر استان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهر در شرایط زرد کمبود آبی قرار دارند و ۹ شهر هم با مشکلات کیفی آب مواجه‌اند که برای رفع مشکل هر شهر راهکار جداگانه‌ای تهیه شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42654
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.