7
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:

استخراج رمز ارزها تا پایان شهریور تعطیل شود/ نیروگاه اتمی وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد

  • کد خبر : 50804
  • 06 خرداد 1400 - 15:50
استخراج رمز ارزها تا پایان شهریور تعطیل شود/ نیروگاه اتمی وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با تشکر از وزیر نیرو بابت عذرخواهی از مردم برای قطعی‌های برق اظهار داشت: گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که برای مثال این چند روز راجع به برق مردم دچار مشکل شدند. خوشحال شدم از اینکه وزیر نیرو رسماً از مردم عذرخواهی کرد. ما هر جا قصور داریم، باید از مردم عذرخواهی کنیم و برویم به مردم بگوییم.

رئیس جمهور گفت: از امروز تا پایان تابستان هرگونه فعالیت برای استخراج ارزهای دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با تشکر از وزیر نیرو بابت عذرخواهی از مردم برای قطعی‌های برق اظهار داشت: گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که برای مثال این چند روز راجع به برق مردم دچار مشکل شدند. خوشحال شدم از اینکه وزیر نیرو رسماً از مردم عذرخواهی کرد. ما هر جا قصور داریم، باید از مردم عذرخواهی کنیم و برویم به مردم بگوییم.
وی ادامه داد: مردم دچار مشکل شدند که البته دلیل آن را همه می‌دانند و خشکسالی امسال یکی از ریشه‌های مهم مسئله است. معمولا مصرف برق در هر سال نسبت به سال قبل یک یا دو درصد اضافه می‌شود، یک دفعه امسال نسبت به پارسال ۲۰ درصد اضافه شده است و این یک فشار فوق‌العاده‌ای به وزارت نیرو آورده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: باید همه توان خود را به کار بگیریم که ان‌شاءالله اولا بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم و اگر خدای ناکرده یک کمبودی هم بود، وزارت نیرو از قبل با دقت به مردم اعلام کند. بر فرض هم روزی ناچار شدیم خاموشی بدهیم، همه بدانند از این ساعت تا آن ساعت و دچار سرگردانی و مشکل نشوند.
وی افزود: نیروگاه اتمی ما هم به مدار آمده و ان‌شاءالله در روزهای آینده به حداکثر ظرفیت می‌رسد و برخی از نیروگاه‌های دیگری هم که در دست تعمیر است به مدار خواهد آمد. همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

 

نیروگاهیان

روحانی ادامه داد: مردم بدانند که همین حالا می‌توانیم تولید برق آبی خود را بالا ببریم، اما اثر آن این است که باید آب بیشتری را رها کنیم و لذا برای تابستان مشکل پیدا می‌کنیم. الان می‌توانیم تولید برق آبی را بالا ببریم، ولی چه می‌شود؟ نمی‌توانیم به خاطر تابستان این کار را بکنیم، به خاطر اینکه به خاطر خشکسالی امسال سدهای ما شرایط قبل را ندارد و از آ‌ن طرف هم همه مردم باید با دولت همکاری کنند و همه در کنار هم باشیم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروگاه اتمی وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد، افزود: نیروگاه‌های درحال تعمیر نیز سریع‌تر به مدار باز خواهند گشت تا مشکل قطعی برق برطرف شود.
وی ادامه داد: برای کمک به حل این مشکل از امروز تا پایان تابستان هرگونه فعالیت برای استخراج ارزهای دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است تا مشکلی در تامین برق مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50804
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.