8

استعفای صبوری از مدیرعاملی توزیع برق تهران بزرگ/ پیش بینی‌ها از تغییرات مدیریتی پیش روی

  • کد خبر : 45128
  • 20 اسفند 1399 - 13:45
استعفای صبوری از مدیرعاملی توزیع برق تهران بزرگ/ پیش بینی‌ها از تغییرات مدیریتی پیش روی
سیاست جدید صنعت برق در استعفا دادن مدیران بجای برداشتن آن‌ها این روز‌ها داغ شده و بعد از مدیرعامل سابق یزد، حسین صبوری نیز استعفای خود را به توانیر داده و در صورت تایید توانیر از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

حسین صبوری مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ استعفای خود را به توانیر داده و در صورت تایید توانیر یکی از معاونانش جانشین وی خواهد شد. صبوری آذرماه ۹۵ با حکمی از سوی آرش کردی مدیرعامل سابق توانیر بعنوان مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ منصوب شد. وی از هفته پیش با جمع کردن مدیران و معاونان خود از رفتنش گفته بود که دیروز عصر استعفای خود را رسما ارائه کرد و منتظر موافقت توانیر است. شرایط مدیریتی توزیع برق تهران بزرگ وی را به استعفا کشاند تا شانس حضور خود در دولت بعدی را تقویت نماید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، سیاست جدید صنعت برق در استعفا دادن مدیران بجای برداشتن آن‌ها این روز‌ها داغ شده و بعد از مدیرعامل سابق یزد، حسین صبوری نیز استعفای خود را به توانیر داده و در صورت تایید توانیر از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

حسین صبوری هفته گذشته با جمع کردن معاونان و مدیران خود به صورت غیررسمی از استعفایش سخن گفته بود که دیروز نیز این استعفا ارائه شد و در صورت موافقت توانیر، گفته می شود کامبیز ناظریان معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ و قائم مقام فعلی این شرکت تا معرفی سرپرست جدید، مدیریت شرکت را عهده دار خواهد شد.

ناظریان متولد ۱۳۵۰ بوده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و کارشناسی مهندسی برق _قدرت است. ناظریان از سال ۹۸ نیز بعنوان قائم مقام توزیع برق تهران بزرگ منصوب شده بود.

بنظر می‌رسد بهنام بیات مدیرعامل توزیع برق استان البرز یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سرپرستی توزیع برق تهران بزرگ بعنوان بزرگترین شرکت برق خاورمیانه باشد. بیات، حمایت همایون حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو را داشته و توانسته خود را بعنوان گزینه‌ای جدی در این بخش معرفی نماید.

صبوری در یکی دو سال گذشته بیش از قبل تحت فشار‌های سیاسی قرار داشت. وی تقریبا مجبور شد اکثر معاونت‌ها و پست‌های کلیدی اش را بر تحت تاثیر سفارشات و معادلات سیاسی پایتخت انتخاب نماید. سه تا از مهمترین معاونت‌های این شرکت را از افرادی انتخاب نمود که معرفی شده و یا از نزدیکان مورد حمایت حبیب الله بیطرف وزیرسابق نیرو، محمودرضا حقی فام معاونت سابق هماهنگی توزیع توانیر و غلامعلی رخشانی مهر معاونت فعلی هاهنگی توزیع توانیر انتخاب نماید.

 

نیروگاهیان

افردای که بدلیل حمایت‌های قوی و پرنفوذ خود بیش از آنکه تحت مدیریت مدیرعامل باشند در پی استفاده از سکوی پرتاب فعلی برای قرار گرفتن در جایگاه‌های بالاتر بودند. صبوری نتوانست این افراد را تحت مدیریت کامل خود در راستای سیاست‌های شرکت بکار گیرد و قبل از آنکه دولت روحانی به پایان برسد از این مجموعه جدا شد تا خود را بعنوان چهره‌ای منتقد سیاست گذاری‌های فعلی معرفی کرده و شانس حضور در دولت بعدی را تقویت نماید.

صبوری فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی برق قدرت از دانشگاه تهران می‌باشد. وی پیش از مدیرعاملی توزیع برق تهران بزرگ سابقه معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای زنجان، معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای زنجان، مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان و مدیریت شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان را در پرونده خود دارد.

با اینکه توانیر تلاش دارد قبل از نوروز درگیر جابجایی‌های مدیریتی نشود، اما چهار مدیرعامل از چهار شرکت توزیع دیگر نیز جزو گزینه‌های احتمالی تغییر هستند. تبریز، قزوین، ایلام و البرز از جمله مهمترین مورادی هستند که گفته می‌شود احتمال تغییرات مدیریتی در آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این موراد، همچنان نیز نمایندگان در پی تغییر در مدیرعاملی توزیع برق غرب مازندران هستند و از این بابت توانیر نیز تحت فشار است. اختلاس های دوسال قبل، قطعی برق و نارضایتی های مردمی دلیل این تغییر احتمالی عنوان می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=45128
  • ارسال توسط :
  • منبع : برق نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.