3
عضو انجمن ملی خرما مطرح کرد:

استقبال از خاموشی ۵ ساعته پمپاژ چاه‌های کشاورزی و بهره مندی از برق رایگان

  • کد خبر : 79057
  • 21 خرداد 1401 - 19:39
استقبال از خاموشی ۵ ساعته پمپاژ چاه‌های کشاورزی و بهره مندی از برق رایگان
"محمدحسین اکبری" افزود: طرح خاموشی پنج ساعته پمپاژ آب طرح بسیار خوبی است و می‌تواند به کشاورزان در جهت کاهش هزینه‌های تولید کمک کند.

عضو انجمن ملی خرما گفت: کشاورزان با خاموش کردن پنج ساعته پمپاژ آب در ساعت‌های بعد از ظهر، از مزایای برق رایگان در سایر ساعت‌های شبانه روز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، “محمدحسین اکبری” افزود: طرح خاموشی پنج ساعته پمپاژ آب طرح بسیار خوبی است و می‌تواند به کشاورزان در جهت کاهش هزینه‌های تولید کمک کند.

وی ادامه‌داد: از نظر کارشناسان کشاورزی، آبیاری در ساعت گرم روز اقدام درستی نبوده و اکثر باغداران خرما در این ساعت‌ها آبیاری نمی‌کنند و این طرح می‌تواند گزینه جذابی برای آنان باشد.

عضو انجمن خرما خاطرنشان‌کرد: البته کشاورزانی که چاه اشتراکی دارند، ممکن است نتوانند در این طرح مشارکت کنند، اما این کشاورزان هم می‌توانند با کاهش اندک زمان آبیاری و تقسیم ساعت خاموشی بین همه، از مزایای این طرح استفاده کنند.

 

نیروگاهیان

اکبری، مشوق‌های صرفه‌جویی برق برای کشاورزان را مطلوب و جذاب ارزیابی کرد و از آمادگی این انجمن برای اطلاع‌رسانی و ترویج این طرح خبر داد.

وی درباره بهره‌وری پایین در کشاورزی گفت: مصرف آب و انرژی برای تهیه محصول به دلیل استفاده از تجهیزات قدیمی و نیز سیستم آبیاری سنتی بالا بوده و نیاز است با همکاری دولت اقدام های جدی در زمینه افزایش بهره وری در کشاورزی انجام شود.

این گزارش می‌افزاید، پیشتر توانیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: به‌منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79057
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.