4

اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص کدورت آب اهواز

  • کد خبر : 89398
  • 17 آبان 1401 - 1:34
اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص کدورت آب اهواز
از دستاورد طرح آبرسانی غدیر بهره مندی تعداد زیادی از شهرها و روستاهای مسیر این طرح از نعمت آب پایدار و با کیفیت رودخانه دز است و بدیهی است اگر این طرح در موعد مقرر به بهره برداری نمی رسید به دلیل افت شدید کمیت و کیفیت منابع قبلی تامین آب شرب (رودخانه کرخه)، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با بحران دسترسی به آب شرب پایدار مواجه می‌شد.

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای به برخی سئوالات در خصوص طرح آبرسانی غدیر و کدورت آب اهواز در روزهای اخیر پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در اطلاعیه روابط عمومی این سازمان آمده است: طی روزهای گذشته در اثر بارش‌های ابتدایی پاییزه که در محدوده حوضه‌های میانی رودخانه دز با شدت بالا همراه بود؛ تغییر کدورت رودخانه ها را در بالا دست شاهد بودیم که این موضوع امری طبیعی و عادی است و پس از تمهیداتی که توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان صورت گرفت؛ وضعیت به شرایط عادی بازگشت و این تغییرات هیچگونه ارتباطی با ماموریت و ماهیت طرح عظیم و با برکت غدیر نداشته است.

 

نیروگاهیان

در این اطلاعیه تاکید شده است: همانگونه که پیش تر هم گفته شد ماموریت طرح آبرسانی غدیر با هدف انتقال آب جهت تامین آب شرب بخش عمده ای از مردم شهرها و روستاهای استان خوزستان بوده که این پروژه میان مدت با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش آوردهای رودخانه کرخه در پی ۲ سال خشکسالی و همچنین کاهش کیفیت دیگر منابع تامین کننده آب مورد نیاز در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

در پایان این اطلاعیه تصریح شده است: از دستاورد طرح آبرسانی غدیر بهره مندی تعداد زیادی از شهرها و روستاهای مسیر این طرح از نعمت آب پایدار و با کیفیت رودخانه دز است و بدیهی است اگر این طرح در موعد مقرر به بهره برداری نمی رسید به دلیل افت شدید کمیت و کیفیت منابع قبلی تامین آب شرب (رودخانه کرخه)، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با بحران دسترسی به آب شرب پایدار مواجه می‌شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89398
  • نویسنده : سلمان ظاهری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.