5
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور:

اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان برابر با ۱۰ استان است/ شاخص بهره‌مندی از آب روستایی به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد

  • کد خبر : 78170
  • 09 خرداد 1401 - 22:36
اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان برابر با ۱۰ استان است/ شاخص بهره‌مندی از آب روستایی به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد
فقط در سال گذشته ۷۳۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که ۵۱۸ میلیارد تومان آن جهت محرومیت‌زدایی و ۱۸۸‌ میلیارد تومان از منابع ملی بوده است‌.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان برابر با ۱۰ استان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید آقازاده” در جریان سفر به سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و به منظور بازدید از روند اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی وزارت نیرو در شهرستان‌‌های زاهدان، تفتان و خاش انجام شد، بیان کرد: شاخص بهره‌مندی روستاها از آب پایدار در کشور ۸۲.۶ و سیستان و بلوچستان ۷۲ درصد و میانگین بهره‌مندی شهرهای کشور از این‌ مهم ۹۸ و استان ۹۷ درصد است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب روستایی در سیستان و بلوچستان از ۹۰ درصد خواهد گذشت  اضافه کرد: قراردادی به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان در راستای محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن سهم سیستان و بلوچستان است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی (به میزان ۱۰ استان) در حوزه آبرسانی در این استان هزینه می‌شود، ادامه‌ داد: از ۷ هزار روستایی که در کل کشور در این طرح آبرسانی می‌شود، هزار و ۷۵۱ روستا به این استان اختصاص دارد.

 

نیروگاهیان

این مقام مسئول گفت: همچنین آبرسانی به ۵۰۰ روستا با همکاری خیران و ۶۳۲ روستا از محل منابع ملی انجام می‌شود، با این اقدام‌های خوبی که در حال انجام است، مشکل آب و محرومیت استان در این بخش کاهش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: فقط در سال گذشته ۷۳۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که ۵۱۸ میلیارد تومان آن جهت محرومیت‌زدایی و ۱۸۸‌ میلیارد تومان از منابع ملی بوده است‌.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور میزان اعتبارات مصوب از محل اعتبارات استانی به پروژه‌های آبرسانی را ۵۶۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته است، برای اصلاح شبکه نیز باید اعتباراتی از محل منابع استانی در نظر بگیریم‌ که انتظار می‌رود این مهم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مصوب شود تا بتوان گام‌های مثمری برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78170
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.