2
مدیرعامل برق حرارتی اعلام کرد

اعلام آخرین نیازهای فناورانه صنعت نیروگاهی در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق/ ساخت داخل ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌های کشور

  • کد خبر : 116229
  • 23 آبان 1402 - 20:16
اعلام آخرین نیازهای فناورانه صنعت نیروگاهی در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق/ ساخت داخل ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌های کشور
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد بزرگ در زمینه ساخت بار اول قطعات و تجهیزات نیروگاهی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی، در این نمایشگاه به امضا برسد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق ۲۱ شرکت دانش‌بنیان صنعت نیروگاهی حضوری فعال خواهند داشت، گفت: قرار است ۸۰ نیاز فناورانه این صنعت در نمایشگاه اعلام و ۵۰ محصول دانش‌بنیان فناورانه صنعت تولید برق نیز ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان افتتاح بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با بیان این مطلب، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد بزرگ در زمینه ساخت بار اول قطعات و تجهیزات نیروگاهی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی، در این نمایشگاه به امضا برسد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت برق حرارتی برای ساخت داخل قطعات نیروگاهی تاکنون با ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد امضا کرده است، گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد قطعات و تجهیزات و لوازم یدکی نیروگاه‌ها ساخت داخل شده است.

 

 

نیروگاهیان

پیشاهنگ ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون و پس از شکل‌گیری شرکت برق حرارتی حدود ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت نیروگاهی کشور با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل شده است. بیش از نیمی از این محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده و از محل ساخت این قطعات یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پایان گفت: همچنین امسال در راستای تولید بار اول قطعات نیروگاهی، هفت پروژه بزرگ طرح‌های پیشران به مبلغ یک هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116229
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.