7

اعلام آمادگی ایران برای کاهش تلفات شبکه برق افغانستان

  • کد خبر : 6794
  • 27 مرداد 1398 - 21:34
اعلام آمادگی ایران برای کاهش تلفات شبکه برق افغانستان

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ایران آمادگی دارد تا در اسرع وقت نسبت به کاهش تلفات در شبکه برق افغانستان اقدام کند. «همایون حائری» روز شنبه در دیدار «گل ‌خل می» وزیر آب و برق افغانستان که در کابل برگزار  شد، به تلاش‌های کشورمان برای کاهش تلفات شبکه اشاره و بیان کرد: اقدام‌های انجام […]

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ایران آمادگی دارد تا در اسرع وقت نسبت به کاهش تلفات در شبکه برق افغانستان اقدام کند.

«همایون حائری» روز شنبه در دیدار «گل ‌خل می» وزیر آب و برق افغانستان که در کابل برگزار  شد، به تلاش‌های کشورمان برای کاهش تلفات شبکه اشاره و بیان کرد: اقدام‌های انجام شده در این خصوص، تلفات شبکه برق ایران را از ۱۸ درصد به ۱۰.۴۳ کاهش داد.

وی افزود: این اقدام‌ها تا زمانی که میزان تلفات به کمتر از ۱۰ درصد برسد تداوم خواهد یافت.

حائری از اجرای این اقدام‌ها در کشور عراق خبر داد و گفت: اکنون تلفات شبکه برق عراق که همانند شبکه ایران است در حال کاهش است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه کشوری که شبکه‌ای همانند شبکه ایران داشته باشد می‌تواند از این اقدامات استفاده کند، از آمادگی برای همکاری با افغانستان در این باره خبر داد.

«گل خل می» وزیر آب و برق افغانستان هم یکی از دغدغه‌های اصلی این کشور را تلفات برق دانست و افزود: اکنون میزان تلفات در شبکه افغانستان ۳۸ درصد است که در بخشی تجاری و تکنیکی است.

وی از اجرای دو برنامه برای کاهش تلفات خبر داد و گفت: در این ارتباط تعویض لامپ ها آغاز شده است.

گل خل می با بیان اینکه ۸۰ درصد برق افغانستان وارداتی است، گفت: هر چقدر میزان تلفات شبکه برق کاهش داده شود، به نفع مردم خواهد بود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: اگر افغانستان کار جدی در این زمینه آغاز کند ایران می‌تواند ظرف ۲ سال تلفات برق افغانستان را به زیر ۳۰ درصد برساند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6794

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.