5

افتتاح فاز اول آبرسانی به ۱۴روستای مازنداران/ اولین تصفیه‌خانه مختص روستاهای استان راه اندازی شد

  • کد خبر : 96867
  • 24 بهمن 1401 - 0:27
افتتاح فاز اول آبرسانی به ۱۴روستای مازنداران/ اولین تصفیه‌خانه مختص روستاهای استان راه اندازی شد
همزمان با دهه فجر فاز اول پروژه آبرسانی به 14 روستای منطقه لفور از سد آیت اله صالحی مازندرانی با حضور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل تصفیه خانه احداثی این سد به بهره‌برداری رسید.

همزمان با دهه مبارک فجر فاز اول طرح آبرسانی به ۱۴روستا در منطقه لفور به بهره برداری رسید و با کمک شرکت‌های دانش بنیان اولین تصفیه خانه مختص روستاهای استان نیز راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، همزمان با دهه فجر فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۴ روستای منطقه لفور از سد آیت اله صالحی مازندرانی با حضور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل تصفیه خانه احداثی این سد به بهره‌برداری رسید.

حیدر داوودیان معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این مراسم با اشاره به وجود مشکلات آب آشامیدنی برای ساکنان این منطقه در سال های اخیر گفت: در فاز اول این طرح، عملیات آبرسانی به ۵ روستای نفتچال، بورخانی، دهکلان، مرزیدره و شارقلت با جمعیت حدود ۲۵۰۰ نفر انجام شده است.

 

 

نیروگاهیان

داوودیان تصریح کرد: در این فاز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تصفیه‌خانه با قابلیت تصفیه آب به میزان۳۰ لیتر بر ثانیه مورد بهره برداری قرار گرفت که اولین تصفیه خانه در سطح استان است که مختص روستاها ساخته شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده گفت: برای تکمیل این طرح حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که در صورت تامین آن، ۹روستای دیگر نیز در این منطقه تا پایان سال آینده از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96867
  • نویسنده : فریبا سلطانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.